Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Rozbił się Global Hawk BAMS-D

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 12 czerwca 2012

Wczoraj w południe niedaleko Patuxent River rozbił się demonstrator bezzałogowca dla US Navy opartego na konstrukcji bsl Global Hawk - BAMS-D. Nikt nie został ranny.

Broad Area Maritime Surveillance Demonstrator (BAMS-D) wykonywał wczoraj lot testowy z bazy USN Patuxent River w stanie Maryland (zdjęcie nad bazą: Northrop Grumman). Rozbił się o 12:11 czasu lokalnego na bagnach niedaleko wyspy Bloodsworth w Dorchester County, niecałe 40 km od lotniska startu. Katastrofa została zarejestrowana z pokładu samolotu F/A-18 US Navy. BAMS-D spłonął całkowicie (zdjęcie: WBOC-TV16).

US Navy kupiła 5 bezzałogowych RQ-4 Block 10 Global Hawk od USAF w listopadzie 2006, by zweryfikować taktykę użycia bsl operujących na dużej wysokości i wypracować doktrynę operacyjną. Od 2008 jako BAMS-D wylatały one ponad 5,5 tys. godzin. Na ich bazie Northrop Grumman opracował zmodernizowaną wersję, określaną jako MQ-4C BAMS. Zmianie uległ zarówno kadłub i skrzydła (wzmocniono je i wyposażono w specjalne systemy odladzające), jak i wyposażenie, zawierające m.in. dwa radary o niezwykłych możliwościach. BAMS ma zostać zademonstrowany publicznie po raz pierwszy pojutrze w Palmdale w Kalifornii.

Kontrakt na budowę dwóch prototypów BAMS, zawarty w 2008, jest wart 1,16 mld USD. Maszyny są testowane z wykorzystaniem stacji naziemnych w bazie Patuxent River. W przyszłym roku do prób ma zostać włączony trzeci bsl. Łącznie US Navy planuje zakup 68 BAMS.

Radiolokatory BAMS (Multi-Function Active Sensor, MFAS) są wyposażone w anteny ze skanowaniem fazowym, ale też obracane mechanicznie. Pozwala to na uzyskiwanie bardzo precyzyjnego obrazu wybranych obiektów w odległości kilkuset kilometrów. Loty BAMS kontroluje 4-osobowa załoga naziemna, w tym jeden pilot.

USAF zrezygnowały z dalszych zakupów i eksploatacji RQ-4 Block 30 (USAF rezygnują z Global Hawków Block 30, 2012-01-27). Kontynuowany jest rozwój RQ-4 Block 40.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.