Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Uziemione Dreamlinery ANA

Lotnictwo cywilne, 23 lipca 2012

5 z 11 Boeingów 787 japońskich linii ANA musiały zostać wyłączone z lotów, by przejść naprawy z powodu problemów z silnikami. Pojawiła się w nich korozja.

Zdjęcie: ANA

All Nippon Airways poinformowały dziś, że musiały uziemić 5 z 11 posiadanych Boeingów 787 (według WSJ, były to Dreamlinery JA802A, JA806A, JA807A, JA808A i JA810A). Trzeba było bowiem przeprowadzić ich naprawy wobec problemów z silnikami Rolls-Royce Trent 1000. Z powodu niesprawności reduktorów mechanicy musieli w nich wymienić aż 7 z 10 silników. Spowodowało to konieczność odwołania lotów na dwóch trasach lokalnych 21 lipca. Wczoraj dwa z naprawianych samolotów wróciły do lotów. Kolejne mają być sukcesywnie przywracane do latania, ale problemy mogą potrwać jeszcze kilka tygodni.

Specjaliści Rolls-Royce'a odkryli przyczynę niesprawności. Okazała się nią korozja wewnątrz przekładni. By to ustalić potrzebne były długotrwałe testy prowadzone przez Boeinga. Korozja była spowodowana błędami w obróbce powierzchniowej w procesie produkcji.

Na etapie rozwojowym program Dreamlinera był wiele razy opóźniany z powodu problemów technicznych. Pojawiały się one także po rozpoczęciu produkcji, na przykład w lutym br. (Nowy problem Dreamlinera, 2012-02-06). Błędy w konstrukcji kadłuba znaleziono wówczas w 55 samolotach. Program budowy Boeingów 787 jest opóźniony około 4 lata (Odszkodowania za opóźnienie Dreamlinerów, 2012-05-31).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.