Izraelskie wojska lotnicze podjęły decyzję o wznowieniu lotów bsl Eitan (Heron-TP). Bezzałogowce były uziemione od stycznia br., kiedy jedna z maszyn tego typu rozerwała się w powietrzu w czasie testów.
Do wypadku doszło pod koniec stycznia br., w czasie powrotu maszyny do bazy Tel Nof z pierwszego lotu testowego (Rozbił się bsl Eitan, 2012-01-29). W wyniku zdarzenia, dowództwo izraelskich sił zbrojnych podjęło decyzję o zawieszeniu lotów Eitanów. Bezzałogowce miały zostać zmagazynowane w bazie wojsk lotniczych Palmachim, a operatorzy dostali polecenie podtrzymywania umiejętności pilotażu bsl, ćwicząc na symulatorach.
Do zbadania przyczyn katastrofy powołano specjalną komisję, składającą się z przedstawicieli wojsk lotniczych oraz producenta maszyny, Israel Aerospace Industries (IAI). W wyniku trwającego kilka miesięcy postępowania dochodzeniowego, wykryto, że przyczyną katastrofy było przekroczenie maksymalnego limitu masy podczepionego ładunku użytecznego, wynoszącego 2 tony. W wyniku tego błędu pęknięciu uległ dźwigar jednego ze skrzydeł, co w konsekwencji doprowadziło do rozbicia maszyny.
Eitan jest stosunkowo młodym bsl. Jego istnienie ujawniono około 2 lata temu, choć przedprototyp oblatano zapewne kilka lat wcześniej (ok. 2004). Na początku 2010 izraelskie wojska lotnicze oficjalnie przyjęły go do służby (Bsl Eitan w linii, 2010-02-22). Jeszcze pod koniec tego samego roku, zdolność operacyjną uzyskała pierwsza eskadra (210.) (Gotowość operacyjna eskadry bsl Eitan, 2010-12-22), operująca z bazy wojsk lotniczych Tel Nof.
Przed rokiem na zakup Eitana zdecydowały się wojska lotnicze Francji (Francja wybrała Herony TP, 2011-07-23).