Ministerstwo obrony Francji zdecydowało się zakupić bsl o dużej długotrwałości lotu IAI Heron TP. Izraelski bezpilotowiec pokonał amerykańskie Reapery.
Heron TP był oferowany wspólnie przez IAI (Israel Aerospace Industries) i Dassault Aviation. I to przedstawiciele Dassault negocjują teraz szczegóły transakcji. Bsl - oznaczony F-Heron TP - będzie w wyniku transferu technologii produkowany przez koncern we Francji. Ma wypełnić lukę między obecnie używanymi przez francuskie siły zbrojne bezpilotowcami (m.in. Heron 1 nazywany Harfang, dostarczany przez IAI i EADS), a maszynami nowej generacji, które mają powstać w wyniku realizacji francusko-brytyjskiego (Dassault i BAE Systems - porozumienie z listopada 2010) programu Telemos około 2020. Dostawy F-Heron TP powinny rozpocząć się w 2014.
Z Dassault i IAI rywalizował amerykański General Atomics. Amerykanie oferowali system bazujący na zmodyfikowanym Predatorze B (MQ-9 Reaper, Ostatni Predator dla USAF, 2011-03-07).
Heron TP (w Izraelu - Eitan, Bsl Eitan w linii, 2010-02-22) ma rozpiętość równą 26 m (Heron 1 - 16,5 m). Długotrwałość jego lotu sięga 36 godzin, a pułap 12 km. Napędzany silnikiem rodziny P&W PT-6A o mocy 1200 KM może przenosić ładunek o masie 1000 kg przy masie startowej 4650 kg.