Specjalizujący się w świadczeniu usług leasingowych CCB Financial Leasing złożył zamówienie na 50 pasażerskich C919. Jest to już trzeci kontrakt na dostawy tych samolotów w 2012.
Umowa została podpisana wczoraj w Pekinie. Strony nie podały wartości porozumienia, ani terminu realizacji dostaw. CCB Financial Leasing jest trzecim w tym roku, a łącznie 13 przedsiębiorstwem, które zdecydowało się na zakup samolotów produkowanych przez Commercial Aircraft Corp of China (COMAC). W czerwcu, 45 maszyn zostało zamówionych przez ABC Financial Leasing, podmiot należący do Agricultural Bank of China Ltd. Z kolei w lutym zamówienie na 20 C919 złożyło BOC Aviation.
W 2010 COMAC poinformowało o otrzymaniu rekordowego zamówienia na 100 C919 ze strony trzech głównych chińskich linii lotniczych: Air China, China Southern i China Eastern (Ogromne zamówienie na C919, 2010-11-16). Nie wiadomo jednak, czy przewoźnicy zdecydują się na bezpośredni zakup wszystkich maszyn, czy też skłonią się do wypożyczenia części z nich od firm leasingowych.
C919 konstruowany jest z myślą o konkurowaniu z najbardziej popularnymi maszynami pasażerskimi świata - A320 i B737. Z tego względu producent najprawdopodobniej zdecydował się na zapożyczenie od konkurencyjnych modeli części rozwiązań technicznych. Samolot w dużej części składa się z komponentów importowanych z zagranicy, w tym z USA (Nos C919 dostarczony, 2009-12-31; Silniki CFM dla chińskiego C919, 2009-12-21).
Pierwszy oblot maszyny zaplanowany jest na 2014, a rozpoczęcie dostaw w 2 lata później.