Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Londyn o HMS Astute

Marynarka wojenna, 19 listopada 2012

W odpowiedzi na artykuł w The Guardian, brytyjski resort obrony poinformował o usunięciu większości wykrytych usterek. Nie skomentował jednak kwestii doniesień o nieosiąganiu przez jednostkę zakładanej prędkości maksymalnej.

HMS Astute / Zdjęcie: Royal Navy

Powołując się na nieoficjalne informacje, brytyjski dziennik donosił, że pierwszy z siedmiu zamówionych wielozadaniowych okrętów podwodnych typu Astute, trapi szereg usterek. Za najważniejszą uznano problemy z układem napędowym (Niesprawny Astute?, 2012-11-18).

W odpowiedzi brytyjskie ministerstwo obrony wydało oświadczenie, w którym stwierdziło, że wymienione usterki (m.in. systemów komputerowych, pojawiających się punktowych ognisk rdzy czy wadliwych elementów układu chłodzenia) są charakterystyczne dla pierwszego okresu użytkowania prototypowej w istocie konstrukcji. Dodano, że są na bieżąco usuwane. Zaprzeczono natomiast, by wykorzystano do budowy kopuły rdzenia siłowni nuklearnej zanieczyszczonego ołowiu.

Odnośnie najważniejszego zarzutu – wadliwego zaprojektowania układu napędowego, złożonego z siłowni OP typu Vanguard i systemu parowego z jednostek typu Trafalgar, co ma skutkować mniejszą od zakładanej prędkością maksymalną – stwierdzono lakonicznie, że resort nie komentuje kwestii prędkości osiąganych przez jednostki podwodne Royal Navy.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.