W odpowiedzi na artykuł w The Guardian, brytyjski resort obrony poinformował o usunięciu większości wykrytych usterek. Nie skomentował jednak kwestii doniesień o nieosiąganiu przez jednostkę zakładanej prędkości maksymalnej.
Powołując się na nieoficjalne informacje, brytyjski dziennik donosił, że pierwszy z siedmiu zamówionych wielozadaniowych okrętów podwodnych typu Astute, trapi szereg usterek. Za najważniejszą uznano problemy z układem napędowym (Niesprawny Astute?, 2012-11-18).
W odpowiedzi brytyjskie ministerstwo obrony wydało oświadczenie, w którym stwierdziło, że wymienione usterki (m.in. systemów komputerowych, pojawiających się punktowych ognisk rdzy czy wadliwych elementów układu chłodzenia) są charakterystyczne dla pierwszego okresu użytkowania prototypowej w istocie konstrukcji. Dodano, że są na bieżąco usuwane. Zaprzeczono natomiast, by wykorzystano do budowy kopuły rdzenia siłowni nuklearnej zanieczyszczonego ołowiu.
Odnośnie najważniejszego zarzutu – wadliwego zaprojektowania układu napędowego, złożonego z siłowni OP typu Vanguard i systemu parowego z jednostek typu Trafalgar, co ma skutkować mniejszą od zakładanej prędkością maksymalną – stwierdzono lakonicznie, że resort nie komentuje kwestii prędkości osiąganych przez jednostki podwodne Royal Navy.