Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Naziemne testy X-47B

Lotnictwo wojskowe, Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, 30 listopada 2012

Przedstawiciele US Navy poinformowali o przeprowadzeniu zakończonych sukcesem testów startu pokładowego bsl X-47B przy wykorzystaniu katapulty.

X-47B podczas wczorajszych prób / Zdjęcie: US Navy

Test został przeprowadzony wczoraj na terenie bazy lotnictwa US Navy w Patuxent River w stanie Maryland. Tej samej, w której realizowany były do tej pory próbne konwencjonalne starty samolotu (Lot X-47B z Patuxent River, 2012-07-30). Przedsięwzięcie zostało zorganizowane i przeprowadzone przez US Naval Air Systems Command (NAVAIR) przy współpracy z technikami Northrop Grummana.

Według przedstawicieli US Navy, próbny start X-47B przy wykorzystaniu katapulty miał na celu sprawdzenie kompatybilności bsl z tym urządzeniem. Zdaniem nadzorujących test pracowników NAVAIR, bezzałogowiec spełnił wszystkie stawiane przed nim wymagania.

Przeprowadzona próba, a także te które nastąpią po niej, poprzedza pierwszy w pełni realistyczny start X-47B z pokładu lotniskowca USS Harry S. Truman (CVN 75), który zaplanowany jest na 2013. Obecnie jeden z egzemplarzy bezzałogowca poddawany jest serii testów statycznych na pokładzie wspomnianego okrętu (X-47B na pokładzie USS Harry S. Truman, 2012-11-28).

Prace nad X-47B prowadzi Northrop Grumman. Bezzałogowiec ma rozpiętość równą 18,9 m, długość 11,6 m i wysokość 3,2 m. Jego maksymalna masa do startu z lotniskowca wynosi 20,4 t, a udźwig ładunku użytkowego 2 t.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.