Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Zamówienie na CS100

Lotnictwo cywilne, 20 grudnia 2012

Bombardier otrzymał wczoraj wstępne zlecenie na dostawę 12 samolotów regionalnych CS100 z opcją na dodatkowe 18. Całkowita wartość porozumienia może przekroczyć 2 mld USD.

CS100 będą napędzane silnikami Pratt & Whitney PW1500G. Ma to gwarantować spadek emisji CO2 o 20% oraz przedstawiające się na podobnym poziomie zmniejszenie zużycia paliwa w stosunku do obecnie dostępnych modeli samolotów. W ogólnym rozrachunku ma to pozwolić przewoźnikom zmniejszyć koszty eksploatacji maszyn nawet o 15%. Pamiętać jednak należy, że dotychczasowe doświadczenia z nowymi typami silników (np. w przypadku Boeingów 787) wskazują na zaledwie kilkuprocentowe oszczędności / Rysunek: Bombardier

Zamówienie złożył jeden z amerykańskich przewoźników. Producent odmówił jednak ujawnienia nazwy odbiorcy. Zawarte przez strony wstępne porozumienie dotyczy dostaw 12 samolotów regionalnych CS100 o szacunkowej wartości 870 mln USD. W przypadku wykorzystania opcji na dodatkowe 18 maszyn, suma to może nieznacznie przekroczyć 2 mld USD.

FTV1 w czasie montażu / Zdjęcie: Bombardier

Rodzina CSeries rozwijana jest przez Bombardiera od połowy zeszłej dekady. Jej podstawą będą modele CS100 i CS300. Obecnie trwa montaż końcowy pierwszego prototypu. Jego oblot zaplanowano na połowę 2013.

Pomimo tego, że CSeries nie weszły jeszcze do produkcji seryjnej, odniosły już spory sukces rynkowy. Portfel zamówień na oba modele – wraz z opcjami – zamyka się obecnie liczbą 352 egz. (Pierwszy kontrakt na CSeries, 2009-03-12, Sukces Bombardiera, 2010-03-01). Potwierdzone zamówienia bezpośrednie obejmują 138 samolotów.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra