Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Zamówienie na CS100

Lotnictwo cywilne, 20 grudnia 2012

Bombardier otrzymał wczoraj wstępne zlecenie na dostawę 12 samolotów regionalnych CS100 z opcją na dodatkowe 18. Całkowita wartość porozumienia może przekroczyć 2 mld USD.

CS100 będą napędzane silnikami Pratt & Whitney PW1500G. Ma to gwarantować spadek emisji CO2 o 20% oraz przedstawiające się na podobnym poziomie zmniejszenie zużycia paliwa w stosunku do obecnie dostępnych modeli samolotów. W ogólnym rozrachunku ma to pozwolić przewoźnikom zmniejszyć koszty eksploatacji maszyn nawet o 15%. Pamiętać jednak należy, że dotychczasowe doświadczenia z nowymi typami silników (np. w przypadku Boeingów 787) wskazują na zaledwie kilkuprocentowe oszczędności / Rysunek: Bombardier

Zamówienie złożył jeden z amerykańskich przewoźników. Producent odmówił jednak ujawnienia nazwy odbiorcy. Zawarte przez strony wstępne porozumienie dotyczy dostaw 12 samolotów regionalnych CS100 o szacunkowej wartości 870 mln USD. W przypadku wykorzystania opcji na dodatkowe 18 maszyn, suma to może nieznacznie przekroczyć 2 mld USD.

FTV1 w czasie montażu / Zdjęcie: Bombardier

Rodzina CSeries rozwijana jest przez Bombardiera od połowy zeszłej dekady. Jej podstawą będą modele CS100 i CS300. Obecnie trwa montaż końcowy pierwszego prototypu. Jego oblot zaplanowano na połowę 2013.

Pomimo tego, że CSeries nie weszły jeszcze do produkcji seryjnej, odniosły już spory sukces rynkowy. Portfel zamówień na oba modele – wraz z opcjami – zamyka się obecnie liczbą 352 egz. (Pierwszy kontrakt na CSeries, 2009-03-12, Sukces Bombardiera, 2010-03-01). Potwierdzone zamówienia bezpośrednie obejmują 138 samolotów.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.