Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Trenty dla A350 ALC

Lotnictwo cywilne, 05 lutego 2013

Air Lease Corporation (ALC) wybrała silniki Rolls-Royce Trent XWB jako jednostki napędowe dla zamówionych samolotów pasażerskich rodziny A350 XWB. Wartość porozumienia sięga 1,1 mld USD.

Portfel zamówień na silniki w wersji XWB zamyka się już liczbą ponad 1,2 tys. egz. Czyni to je najlepiej sprzedającymi się jednostkami napędowymi w historii rodziny Trent. Airbus 350-1000 będzie napędzany Trentami w wersji XWB-92 o ciągu 410 kN. A350-900 otrzyma natomiast XWB-83 o ciągu 370 kN / Zdjęcie: Airbus

Zakontraktowane jednostki napędowe zostały wybrane dla 20 A350-900 i 5 A350-1000. O ich zakupie producent maszyn – Airbus – poinformował wczoraj (Air Lease Corporation zamawia Airbusy, 2013-02-04). Warto przypomnieć, że porozumienie z ALC zawiera w sobie opcję na dodatkowe 5 egz. A350-1000. Z tego względu wartość ostatecznej umowy z Rolls-Royce może jeszcze wzrosnąć.

Nie wiadomo, kiedy nastąpi dostawa zakontraktowanych silników. Nie powinno jednak do tego dojść wcześniej niż w 2014, kiedy do seryjnej eksploatacji prawdopodobnie wejdą zarówno jednostki napędowe XWB-83 (Test silnika Trent XWB, 2010-06-21), jak i same A350 XWB. W przypadku mocniejszych XWB-92 zakończenie prac wdrożeniowych zaplanowano dopiero na 2017.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.