Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Kam Air odwieszony

Strategia i polityka, Lotnictwo cywilne, 08 lutego 2013

Stany Zjednoczone zdecydowały się na zniesienie zakazu korzystania z usług prywatnego afgańskiego przewoźnika Kam Air. Wpływ na decyzję miały negocjacje z Kabulem na temat statusu amerykańskich wojsk w Afganistanie po 2014.

Kam Air to największy prywatny przewoźnik w Afganistanie. Jego flotę tworzą samoloty pasażerskie rodziny MD-80, a także Airbus A320-200 i Boeing 767-200. Z usług linii lotniczych regularnie korzysta prezydent kraju – Hamid Karzaj. W ostatnim czasie Kam Air prowadził rozmowy na temat połączenia z Ariana Afghan Airlines (AAA). Według dostępnych informacji, strony ustaliły warunki porozumienia i oczekują obecnie decyzji władz centralnych, które są właścicielem AAA / Zdjęcie: Naver

Pod koniec stycznia Pentagon wpisał Kam Air na listę przewoźników, którzy mają zakaz świadczenia lub oferowania usług przedstawicielom rządu i armii amerykańskiej (Kam Air na czarnej liście Pentagonu, 2013-01-25). Powodem były podejrzenia o wykorzystywanie niektórych tras w procederze nielegalnego handlu narkotykami. Według Amerykanów istniało podejrzenie, że tego typu działania były powszechne zwłaszcza w przypadku połączeń Kabul-Duszanbe.

Wprowadzony dla Kam Air zakaz teoretycznie niewiele zmieniał w sytuacji przewoźnika, gdyż i tak nie świadczył od wówczas żadnych usług dla Amerykanów. Niemniej, decyzja Pentagonu spotkała się ze sprzeciwem administracji prezydenta Hamida Karzaja. Niezadowolenie było na tyle duże, że wpłynęło na postawę Afgańczyków w prowadzonych od kilku miesięcy amerykańsko-afgańskich negocjacjach dotyczących statusu wojsk USA w tym kraju po 2014 (Ilu Amerykanów w Afganistanie po 2014?, 2013-01-06, Amerykanie w Afganistanie po 2014, 2012-11-16).

Wobec ryzyka skomplikowania rozmów w tak istotnej dla Waszyngtonu kwestii, Amerykanie skreślili Kam Air z czarnej listy przewoźników Pentagonu. Warunkiem była jednak zgoda władz w Kabulu na wszczęcie oficjalnego dochodzenia w sprawie rzekomego handlu narkotykami przez linie lotnicze. Afgańczycy zgodzili się na ten warunek. O ile całe dochodzenie ma być realizowane przez miejscowy wymiar sprawiedliwości, Stany Zjednoczone będą miały częściowy wpływ na jego przebieg. Chodzi o możliwość włączenia do niego materiału dowodowego, zebranego przez Task Force 2010 – specjalną jednostkę powołaną przez NATO do zwalczania zjawiska korupcji i sprzeniewierzania środków finansowych w ramach misji ISAF. Jest ona odpowiedzialna m.in. za kontrolowanie i ocenianie umów zawieranych przez Sojusz z afgańskimi poddostawcami.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.