Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wozy opancerzone dla policji Meksyku

Przemysł zbrojeniowy, 21 lutego 2013

Meksykańska policja federalna planuje pozyskanie 40 wozów opancerzonych. Zakup ten ma również wzmocnić służby w walce z kartelami narkotykowymi i przestępczością zorganizowaną.

Dwa z sześciu wozów opancerzonych MDT Tiger 4x4 zakupione przez meksykańskie formacje policyjne dostarczone do siedziby FPM w Culiacan w stanie Sinaloa. Mają być wykorzystywane podczas zadań wysokiego ryzyka, bowiem dotychczas używane pojazdy opancerzone nie zapewniały odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa / Zdjęcie: Noticias de Queretaro

Zakup silnie opancerzonych wozów patrolowych, zdolnych znieść trafienie nawet pociskiem kalibru 12,7 mm (wielokalibrowe karabiny wyborowe są często używane przez przestępców z karteli narkotykowych) został podyktowany potrzebą zabezpieczenia funkcjonariuszy policji meksykańskiej – szczególnie jednostek specjalnych (Siły specjalne do walki z kartelami, 2012-09-12). Często mają oni do czynienia z przestępcami używającymi broni wojskowej oraz materiałów wybuchowych w walkach z siłami porządkowymi. Wartość kontraktu ma nie przekroczyć 5,5 mln USD.

Choć oficjalnie nie potwierdzono, jaki pojazd został wybrany, nieoficjalnie wiadomo, że funkcjonariusze popierają zakup wozów opancerzonych MDT Tiger 4x4, produkowanych od 2009 przez wchodzące w skład amerykańskiej Aerotech Corporation przedsiębiorstwa MDT Protective Industries z Izraela i MDT Armor z siedzibą w Alabamie w Stanach Zjednoczonych.

Część meksykańskich policyjnych jednostek od kilku miesięcy używa tych pojazdów dostarczonych z Izraela. We wrześniu 2012 sześć Tigerów zostało wyleasingowanych na 5 lat z opcją zakupu wozów po zakończeniu okresu dzierżawy. Izraelscy instruktorzy przeszkolili także 10 osób do obsługi pojazdów. Wszystkie Tigery trafiły do stanu Sinaloa w zachodnim Meksyku. Trzy pojazdy otrzymał lokalny oddział powstałej w 2009 Ministerialnej Federalnej Policji (Policía Federal Ministerial, odpowiednik polskiego Centralnego Biura Śledczego) w Culiacan (miasto jest siedzibą znanego kartelu narkotykowego), zaś pozostałe trzy dostała umundurowana Stanowa Policja Prewencyjna (Policía Estatal Preventiva) z północnej części stanu. Planowano wówczas pozyskanie dodatkowych 4 pojazdów tego typu.

Pojazdy MDT Tiger pozyskano w ramach pilnej potrzeby po zasadzce na konwój 6 policyjnych pojazdów w lipcu 2012 w San Blas. Śmierć poniosło wówczas 7 funkcjonariuszy zaatakowanych przez 50-osobowy gang uzbrojony w 7,62-mm karabinki automatyczne AK, a nawet 12,7-mm samopowtarzalny przeciwsprzętowy karabin Barrett M82A1. Na zdjęciu MDT Tiger w barwach PEP / Zdjęcie: El Debate

MDT Tiger 4x4 to lekki pojazd opancerzony oparty na ramię i zespole napędowym Dodge RAM 5500. Napędzany jest silnikiem dieslowskim Cummins 350HP, zapewniającym moc maksymalną 350 koni mechanicznych. Maksymalny moment obrotowy wynosi 880 Nm i jest osiągalny już od 1500 obrotów. Napęd przekazywany jest poprzez automatyczną skrzynię Aisin na wszystkie 4 koła. Zaawansowane zawieszenie pozwala na efektywną i wygodną jazdę w każdym terenie. Zasięg pojazdu to 610 km, z zastosowaniem opcjonalnego zbiornika dodatkowego.

Dopuszczalna masa całkowita MDT Tiger wynosi 8,8 t, wóz ma ładowność do 1,5 t. Do pojazdu masy nie wlicza się opancerzenie pojazdu, zaprojektowane w sposób modułowy. Możliwe jest dokładanie i wymienianie paneli opancerzenia, celem dostosowania odporności do wykonywanego zadania. Wszystkie szyby również są pancerne i chronią przed takim samym rodzajem zagrożenia, co nadwozie. Możliwe jest również wyposażenie pojazdu w pancerz reaktywny. Specjalnie zaprojektowana osłona chłodnicy i nadkola zapewniają ochronę silnika.

Kabina jest zbudowana jako osobny moduł i może być zupełnie wymontowana z pojazdu. Taki sposób konstrukcji zapewnia ochronę przeciwwybuchową i umożliwia łatwe serwisowanie  pozostałych części wozu. Kabina mieści do 9 osób załogi. MDT Tiger może być uzbrojony w ręcznie obsługiwaną obrotnicę lub zdalnie sterowany moduł uzbrojenia.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.