Wiadomości
W piątek rozpocznie się ostatni etap testów morskich indyjskiego konwencjonalnego okrętu podwodnego INS Sindhukirti. Jednostka wróci do służby latem.

Ostatni etap testów morskich INS Sindhukirti, typu Sindhughosh będzie koncentrował się na ocenie pełnego potencjału operacyjnego okrętu i pracy urządzeń pokładowych. Pracownicy stoczni Hindustan Shipyard Ltd. i członkowie załogi okrętu sprawdzą funkcjonowanie układu pędnego, urządzeń obserwacji i analizy otoczenia, systemów kierowania ogniem i samoobrony, a także urządzeń łączności. Jednostka powinna trafić do Bhāratīya Nau Senā (marynarki wojennej Indii) w lipcu.
Testy morskie INS Sindhukirti rozpoczęły się pod koniec maja (INS Sindhukirti wraca do służby, 2015-06-02). Stanowią one zwieńczenie wieloletniego programu remontu i modernizacji technicznej jednostki, połączonej z wydłużeniem jej trwałości użytkowej. Prace w stoczni Hindustan Shipyard Ltd. zapoczątkowano w 2006. Koszt przedsięwzięcia wyniósł 7-8 mld INR (410-468 mln zł).
Przywrócenie INS Sindhukirti do służby podniesie potencjał operacyjny floty podwodnej BNS, trapionej w ostatnich latach licznymi wypadkami (Kolejny wypadek indyjskiego OP, 2015-02-23). Dowództwo marynarki wojennej Indii ma obecnie do dyspozycji zaledwie 12 konwencjonalnych OP typów Sindhughosh i Shishumar, a także pojedynczy atomowy INS Chakra (ex-rosyjska Nerpa proj. 971U, Indie chcą więcej atomowych OP, 2015-05-07).
Stan techniczny większości okrętów pozostawia jednak sporo do życzenia. W najbliższych latach rozpocznie się remont i modernizacja 6 jednostek: 4 typu Sindhughosh i 2 typu Shishumar. Dwa okręty zostaną wyremontowane w Rosji, a pozostałe bezpośrednio w Indiach. Program wydłużenia ich trwałości użytkowej będzie kosztował 48 mld INR (2,8 mld zł).
Latem testy morskie rozpocznie z kolei INS Kalvari, pierwszy z serii nowych konwencjonalnych OP typu Kalvari (Scorpène, Bezbronne indyjskie Scorpene, 2015-06-23). BNS wprowadzi do służby 6 okrętów tego typu, które zastąpią w linii najstarsze indyjskie OP. W przyszłości dołączy do nich 6 jednostek, które zostaną kupione w ramach programu Project 75 India (Niemcy lobbują w Indiach, 2015-05-28, Indie potwierdzają zainteresowanie Soryu, 2015-03-30).
Powiązane wiadomości
-
Ostatnie testy INS Sindhukirti (2015-06-24)
- Kolejny wypadek indyjskiego OP (2015-02-23)
- Indie potwierdzają zainteresowanie Soryu (2015-03-30)
- Indie chcą więcej atomowych OP (2015-05-07)
-
Niemcy lobbują w Indiach (2015-05-28)
- Udany test podwodnego BrahMosa (2013-03-20)
- Hyundai powalczy w Indiach (2015-01-19)
- P-75I nie dla MDL (2015-03-23)
- Indie potwierdzają zainteresowanie Soryu (2015-03-30)
- INS Kalvari coraz bliżej (2015-04-07)
- IMDEX Asia 2015: TKMS kusi Tajów (2015-05-20)
- IMDEX Asia 2015: Typ 218SG bez tajemnic (2015-05-21)
- INS Sindhukirti wraca do służby (2015-06-02)
-
Bezbronne indyjskie Scorpene (2015-06-23)
- Indie anulowały kontrakt na śmigłowce VIP (2014-01-01)
-
Co z torpedami dla indyjskich Scorpene? (2014-01-22)
- Oficjalne opóźnienie Scorpene (2013-07-23)
- Indyjskie śmigłowce obserwacyjne później (2013-12-10)
- Scorpene jednak wcześniej? (2013-12-11)
- Indie anulowały kontrakt na śmigłowce VIP (2014-01-01)
- Co dalej ze śmigłowcami dla indyjskich VIP-ów? (2014-01-03)
- Indie mogą anulować kolejny przetarg (2014-01-07)
- Odszkodowanie za nieudany zakup? (2014-01-13)
- Indyjskie Scorpene bez torped (2014-05-15)
-
Indie wstrzymują przetargi z Finmeccanicą (2014-08-07)
- Scorpene jednak wcześniej? (2013-12-11)
- BAE Systems wycofuje się z indyjskiego przetargu (2014-01-23)
- Indie zamykają rynek dla AgustyWestlanda (2014-02-12)
- Atlas Elektronik zamiast WASS? (2014-02-18)
- Indyjskie Scorpene bez torped (2014-05-15)
- AgustaWestland musi zwrócić zaliczkę (2014-05-27)
- Rolls-Royce bez ograniczeń w Indiach (2014-08-04)
- INS Kalvari coraz bliżej (2015-04-07)