Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami Inspektorat Uzbrojenia Ministerstwa Obrony Narodowej ogłosił 29 marca przetarg na śmigłowce wielozadaniowe dla Wojsk Lądowych, Marynarki Wojennej i Sił Powietrznych. Wymaganiem nabywcy jest, aby wszystkie 26 egzemplarzy bazowało na wspólnej platformie (czyli jednej konstrukcji). Częściowa realizacja zamówienia nie wchodzi w rachubę.
Resort obrony planuje, że nowo zakupione statki powietrzne zostaną przydzielone wszystkim rodzajom Sił Zbrojnych RP. Najwięcej, aż 16 wiropłatów wielozadaniowych/transportowych trafić ma do lotnictwa Wojsk Lądowych. Kolejne 3 egzemplarze, poszukiwawczo-ratownicze (SAR), odbiorą Siły Powietrzne. Następna trójka wiropłatów SAR zostanie przekazana Brygadzie Lotnictwa Marynarki Wojennej, razem z czterema śmigłowcami przystosowanymi do zwalczania okrętów podwodnych (ZOP). Oferent ma także zapewnić szkolenia personelu latającego i obsługi naziemnej oraz dostarczyć pięć symulatorów.
Pierwszym etapem postępowania przetargowego będzie weryfikacja spełnienia wymagań przez wykonawców. Termin składania ofert mija 7 maja 2012. Następnie potencjalni oferenci będą mogli pobrać warunki przetargu i zgłosić udział w negocjacjach technicznych. Następne etapy to złożenie oferty ostatecznej i próby oferowanych śmigłowców. Po nich nastąpi aukcja elektroniczna lub negocjacje z jednym wykonawcą, jeżeli tylko jedna oferta spełni wymagania, i w końcu wybór zwycięzcy.
Całe przedsięwzięcie zostało podzielone na trzy części. Pożądany termin dostawy pierwszej transzy sprzętu, liczącej 12 wiropłatów wielozadaniowych/transportowych, 2 ZOP, 3 poszukiwawczo-ratownicze dla MW i 2 tego samego typu dla SP, wraz z pakietem logistycznym, zintegrowanym systemem szkolenia oraz pakietem szkoleniowym, upływa 30 listopada 2015. W ciągu następnych 12 miesięcy użytkownicy odebrać mają 4 śmigłowce wielozadaniowe/transportowe, 1 ZOP i 1 SAR dla SP. Do 30 listopada 2017 przekazany ma być trzeci śmigłowiec ZOP.