Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Autor: Bartosz Głowacki

2 kwietnia na stronie internetowej Inspektoratu Uzbrojenia pojawiło się Zapytanie o informację (RfI). Jak można przeczytać we wspomnianym dokumencie jest to zarazem początek realizacji fazy analityczno-koncepcyjnej w zakresie pozyskania Zintegrowanego Systemu Szkolenia Zaawansowanego (Advanced Jet Trainer) dla personelu lotniczego Sił Zbrojnych RP. System powinien składać się co najmniej z trzech elementów: samolotów szkolno-treningowych, pakietu szkoleniowego i pakietu logistycznego.

Obecnie Ministerstwo Obrony Narodowej zamierza nabyć klasyczne samoloty  szkolne. Potencjalni oferenci mieli czas na przesłanie informacji  zwrotnych do... 30 kwietnia 2012, co jest terminem bardzo krótkim.  Przewidywany termin realizacji dostaw to 2015-2017, gdy zakończą się  umowy na szkolenie pilotów F-16 w Stanach Zjednoczonych. Przypomnijmy,  że zgodnie z najnowszymi założeniami MON ostatnie TS-11 Iskra mają  zakończyć służbę w 2016 / Zdjęcie: Bartosz Głowacki

Poprzednia próba zakupienia przez Siły Powietrzne (SP) nowych samolotów szkolno-bojowych (LIFT), zakończyła się przerwaniem przetargu w październiku ub.r. Powodem były zbyt wygórowane wymagania taktyczno-techniczne, postawione potencjalnym następcom wysłużonych TS-11 Iskra.

W grę wchodzi kupno 16 egzemplarzy nowych statków powietrznych, które mają być podstawowym środkiem szkolenia zaawansowanego pilotów samolotów bojowych Sił Zbrojnych RP, ze szczególnym uwzględnieniem F-16. Muszą być napędzane przynajmniej jednym turbinowym silnikiem odrzutowym, zapewniającym osiągnięcie pułapu praktycznego min. 12 km oraz rozwinięcie w locie poziomym na wysokości 1000 m przyrządowej prędkości lotu nie mniejszej niż 800 km/h i uzyskanie w ustalonym locie wznoszącym prędkości wznoszenia na poziomie morza nie mniejszej niż 40 m/s. Zakres dopuszczalnych przeciążeń eksploatacyjnych struktury wynosić ma nie mniej niż n=-3/+8, a obciążenie ciągu ma być nie większe niż 400 kg/kN.


Skrzydlata Polska - 05/2012
Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.