Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Dreamlinery powoli wracają do lotów

Lotnictwo cywilne, 06 maja 2013

Linie lotnicze stopniowo wdrażają do eksploatacji zmodyfikowane Boeingi 787. Jako kolejne lot próbny Dreamlinera przeprowadziły Qatar Airways.Boeing 787 Dreamliner należący do Qatar Airways prezentowany podczas ubiegłorocznych targów w Farnborough / Zdjęcie: Bartosz Głowacki

Jeden z pięciu Boeingów 787 należących do katarskiego towarzystwa wykonał pierwszy, po wprowadzeniu modyfikacji akumulatorów i elementów instalacji elektrycznej, lot próbny 1 maja. Trasa wiodła z Dohy do Dubaju.

Na pokładzie samolotu znajdował się prezes linii Akbar Al Baker, przedstawiciele Boeinga oraz grupa dziennikarzy. Według oficjalnego oświadczenia Qatar Airways zamierzają wznowić komercyjne loty Dreamlinerów już 15 maja, na trasie Doha-Londyn.

Inne linie – All Nippon Airways, Japan Airlines i LAN Airlines – podały 1 czerwca jako datę przywrócenia swoich 787 do eksploatacji, ale przedstawiciele producenta odmawiają informacji w tej sprawie. Nie wiadomo także, jak przebiega proces modernizacji samolotów uziemionych w wytwórni w Everett.

Według przedstawicieli ANA Boeing zobowiązał się, że modyfikacja wszystkich posiadanych przez przewoźnika Dreamlinerów zostanie wykonana do końca maja. Dotychczas zmodyfikowano trzy samoloty.

Przed powrotem do eksploatacji każdy 787 będzie musiał wykonać lot sprawdzający, podobnie jak pierwszy zmodyfikowany samolot (Test Dreamlinera ANA po naprawie, 2013-04-28). Oprócz tego, na żądanie japońskich władz lotniczych, na pokładzie każdego z nich zostaną zabudowane urządzenia nadzorujące działanie akumulatorów. Po pewnym okresie eksploatacji akumulatory zostaną wybudowane z samolotów w celu przeprowadzenia przeglądu i zweryfikowania skuteczności zastosowanej modyfikacji.

Dodatkowo, przed powrotem do lotów komercyjnych Boeingów 787, załogi lotnicze ANA przejdą intensywne szkolenie przy użyciu innych samolotów i urządzeń syntetycznych. Na specjalnej stronie internetowej przewoźnik informuje opinię publiczną o postępach związanych z modyfikacjami Dreamlinerów.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.