Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Uziemione Dreamlinery ANA i JAL

Lotnictwo cywilne, 16 stycznia 2013

Po kolejnej awarii Boeinga 787, która zmusiła załogę do lądowania awaryjnego, japońskie linie ANA i JAL postanowiły uziemić posiadane Dreamlinery dla dokonania specjalnych przeglądów.

Należący do ANA (All Nippon Airways) Boeing 787 JA804A, wykonywał lot nr 692 z Yamaguchi-Ube do Tokyo Haneda. Na jego pokładzie znajdowało się 129 pasażerów i 8 członków załogi. Wystartował o 8:00, ale nie doleciał do celu. Do awaryjnego lądowania zmusił załogę dym, który pojawił się w kabinie. Dreamliner wylądował lotnisku Takamatsu o 8:47.

Feralny samolot, nr ser. MSN 34486, został odebrany przez ANA w styczniu 2012. Do tej pory te japońskie linie otrzymały 17 Boeingów 787-8. Oczekują na jeszcze 19 maszyn tego typu i 30 samolotów modelu 787-9.

Po kolejnej awarii, ANA i JAL postanowiły uziemić posiadane Dreamlinery dla dokonania specjalnych przeglądów. Japońskie linie to najwięksi użytkownicy Boeingów 787 na świecie. Łącznie posiadają 24 maszyny tego typu z 50 już dostarczonych. Poza nimi Dreamlinery eksploatują Air India, Ethiopian Airlines, chilijskie LAN, PLL LOT (Stała ekspozycja Dreamlinerów, 2012-12-22), United Continental i Qatar Airways.

Do poprzedniego pożaru na pokładzie Boeinga 787 doszło 7 stycznia w Bostonie (Spalony akumulator Dreamlinera, 2013-01-15). Samolot należy do JAL. 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.