Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Spalony akumulator Dreamlinera

Lotnictwo cywilne, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 15 stycznia 2013

NTSB udostępnił zdjęcie litowo-jonowego akumulatora, należącego do JAL Boeinga 787, spalonego na lotnisku w Bostonie. Dotąd nie wiadomo, co było przyczyną pożaru.

US National Transportation Safety Board (NTSB) udostępnił wczoraj zdjęcie akumulatora litowo-jonowego, który spalił się w należącym do JAL Boeingu 787. Do pożaru doszło tydzień temu na Boston Logan International (Pożar Dreamlinera w Bostonie, 2013-01-08). Dochodzenie w sprawie incydentu, wspólnie z NTSB prowadzą nadzory lotnicze Japonii i Francji (dostawcą elementów systemu energetycznego Dreamlinera jest Thales).

Spalony akumulator ma długość ok. 42 cm, a wysokość 26 cm. Jest on obecnie badany w NTSB Materials Laboratory w Waszyngtonie. Wykonano m.in. zdjęcia rentgenowskie wnętrza, by porównać je ze zdjęciem nieuszkodzonego akumulatora. Badane są też inne komponenty systemy zasilania feralnego Dreamlinera.

Moc instalacji elektrycznej Boeinga 787 wynosi aż 1,45 MW – 4 razy więcej niż modelu 777. Wynika to z zastąpienia systemami elektrycznymi wielu urządzeń hydraulicznych stosowanych w samolotach pasażerskich poprzedniej generacji. Akumulator, który się spalił jest wykorzystywany jedynie w czasie postoju. W locie energię wytwarzają generatory (produkowane w Meksyku dla UTC), z którymi też już kilka razy były kłopoty.

Specjaliści NTSB poinformowali, że nie wiadomo, co było przyczyną pożaru. Podano, że został on ugaszony specjalnym środkiem – Halotronem. Akcja strażaków była utrudniona ze względu na trudny dostęp do akumulatora. Trudne okazało się też wymontowanie spalonego urządzenia z samolotu. Przedział, w którym znajdował się akumulator uległ poważnym uszkodzeniom.

Amerykańska FAA ogłosiła specjalny przegląd kluczowych systemów samolotów Boeing 787. Powodem są powtarzające się awarie samolotów tego typu (Przegląd bezpieczeństwa Dreamlinerów, 2013-01-12).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.