Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Powrót Dreamlinera do lotów komercyjnych

Lotnictwo cywilne, 27 kwietnia 2013

Dziś po ponad 3-miesięcznej przerwie, spowodowanej problemami technicznymi, wykonał pierwszy lot komercyjny Boeing 767 Ethiopian Airlines. Poleciał z Addis Abeby do Nairobi.

Boeing 787 Ethiopian Airlines przed pierwszym lotem po ponad 3-miesięcznej przerwie / Zdjęcie: Ethiopian Airlines

Pierwszy od 16 stycznia lot Dreamlinera należącego do Ethiopian Airlines odbył się na trasie Addis Abeba – Nairobi w Kenii. Samolot wystartował ok. 11:00 (08:00 GMT), a do celu dotarł po blisko dwóch godzinach. Wieczorem Boeing 787 ma wykonać lot powrotny.

Boeing 787 należący do Ethiopian Airlines został w pierwszej kolejności przebudowany i wyposażony w zmodyfikowane akumulatory litowo-jonowe, których eksploatacja nie ma już grozić przegrzewaniem i pożarami (Dreamlinery uziemione, 2013-01-17). Etiopskie linie, w przeciwieństwie do PLL LOT (Obsługa Dreamlinera poza Polską, 2012-11-14), dysponują bowiem ośrodkiem serwisowym Dreamlinerów. Właśnie tam będą naprawiane samoloty polskich linii.

Jako kolejne mają przywrócić loty Boeingów 787 japońskie ANA. Jutro ma odbyć się lot testowy pierwszego z należących do nich, naprawionych Dreamlinerów. Na 31 maja zaplanowano pierwszy lot Boeinga 787 jedynego amerykańskiego przewoźnika dysponującego samolotami tego typu – United Airlines. PLL LOT zapowiedziały wznowienie lotów Dreamlinerów dopiero na 5 czerwca. Polskie Boeingi 787 będą naprawiane w Addis Abebie w ostatniej kolejności.

Ostatni przypadek zawieszenia lotów typu samolotów pasażerskich na taką skalę miał miejsce ponad generację temu. W 1979 FAA uziemiła samoloty McDonnell Douglas DC-10 po katastrofie w Chicago, w której zginęło 273 osób.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.