Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Większa masa Icon A5

Lotnictwo cywilne, 30 lipca 2013

Amerykańskie władze lotnicze FAA ze względów bezpieczeństwa zgodziły się na zwiększenie maksymalnej masy startowej latającej łodzi Icon A5 ponad normę wyznaczoną dla samolotów klasy LSA.

Icon A5 ma szansę stać się najmniejszą, masowo produkowaną amfibią. Wytwórca twierdzi, że do tej pory zebrał przedpłaty od kilkuset przyszłych użytkowników / Zdjęcie: Icon Aircraft

Klasa Light Sport Aircraft została wprowadzona w USA w 2004 dla pobudzenia najlżejszego sektora lotnictwa ogólnego, poprzez znaczne obniżenie wymagań przy ubieganiu się o licencję pilota. Maszyny tego typu charakteryzują się jednak znacznymi ograniczeniami: nie mogą mieć więcej niż dwóch foteli, a ich prędkość maksymalna nie przekracza 220 km/h. Przekłada się to na stosowanie tłokowych silników o mocy nie większej niż 100 KM. Nie mogą też latać w złych warunkach atmosferycznych (Dynamiczny rozwój LSA, 2007-12-07).

Jedno z podstawowych ograniczeń dotyczy masy tych samolotów. Dla klasycznych konstrukcji limit wynosi 600 kg, zaś dla wodnosamolotów – 650 kg. Tymczasem próby rozwijanego od kilku lat Icon A5 dowiodły, że spełnienie tego wymagania doprowadzi do pogorszenia bezpieczeństwa lotu (Premiera mini-amfibii Icon A5, 2008-06-13, Cięższy Icon A5?, 2012-09-12). Chodzi przede wszystkim o uniknięcie i wychodzenie z niekontrolowanego korkociągu.

Producent zwrócił się w związku z tym w maju ubiegłego roku do FAA o wyrażenie zgody na zwiększenie masy do ok. 760 kg. Mimo, że amerykańskie przepisy wskazują na konieczność udzielenia odpowiedzi w ciągu 120 dni, instytucja zgodziła się na zmiany dopiero przed kilku dniami. Przedstawiciele FAA uznali, że zaproponowane rozwiązania w rzeczywisty sposób podnoszą bezpieczeństwo lotu.

Opóźnienie w wydaniu pozytywnej decyzji zmusiły producenta do stworzenia swoistej hybrydy – samolotu o masie startowej ok. 690 kg (Postępy produkcji Icon A5, 2013-02-25). Właśnie ten model trafi do użytkowników w pierwszej kolejności. Obecnie planuje się rozpoczęcie dostaw Icon A5 wiosną 2014. Dopiero po kilkunastu miesiącach można spodziewać się samolotów w docelowej konfiguracji.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.