Samolotów z rodziny Embraer E-Jets wylatały łącznie 10 mln godzin. Około 1000 samolotów potrzebowało do tego niespełna 9 lat.
Rodzina samolotów komunikacji regionalnej E-Jets składa się z 4 modeli. Są to Embraer 170, mieszczący maksymalnie 80 pasażerów, 88-miejscowy Embraer 175, 114-miejscowy Embraer 190 i największy Embraer 195, który może zabrać na pokład maksymalnie 122 osoby.
Pierwszą linią w świecie, która rozpoczęła obsługę regularnych połączeń przy pomocy E-Jeta był nasz narodowy przewoźnik – Polskie Linie Lotnicze LOT. To historyczne wydarzenie miało miejsce 17 marca 2004, gdy Embraer 170, noszący znaki rejestracyjne SP-LDA wystartował w lot rejsowy z Warszawy do Wiednia. Obecnie we flocie LOT-u znajduje się 10 Embraerów 170, 14 Embraerów 175 (Nowe Embraery dla PLL LOT, 2008-01-18) i 5 Embraerów 195 (Pierwszy Embraer 195 dla PLL LOT, 2011-04-11).
Ponad 60 przewoźników z całego świata zamówiło łącznie ponad 1200 E-Jets (SkyWest zamawia Embraery 175, 2013-05-21, United zamawiają Embraery 175, 2013-04-30, 4 mld USD za E175, 2013-01-24), z których dostarczono im niemal 1000. Samoloty tego typu przewiozły ponad 460 mln pasażerów.
W ciągu 9 lat eksploatacji flota E-Jets wylatała 10 mln godzin, wykonując w tym czasie 7 mln cykli startów i lądowań. Jeden z operatorów użytkuje swoje Embraery średnio 12 h na dobę.
Co warte uwagi, E-Jets nie wykonują wyłącznie lotów bliskiego zasięgu. Virgin Australia używają swoich E190 do obsługi połaczeń pomiędzy Perth i Wyspami Kokosowymi – lot trwa ponad 4 h, a jego trasa biegnie wyłącznie nad oceanem. Z kolei Embraery 190 należące do Air Canada wykonują loty nad Ameryką Pn., trwające ok. 5 h.