Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

10 mln godzin E-Jets

Lotnictwo cywilne, 27 maja 2013

Samolotów z rodziny Embraer E-Jets wylatały łącznie 10 mln godzin. Około 1000 samolotów potrzebowało do tego niespełna 9 lat.

Polskie Linie Lotnicze LOT mają obecnie we flocie 10 Embraerów 170. Nasz narodowy przewoźnik był pierwszą linią w świecie, która wprowadziła ten typ do eksploatacji / Zdjęcie: Bartosz Głowacki

Rodzina samolotów komunikacji regionalnej E-Jets składa się z 4 modeli. Są to Embraer 170, mieszczący maksymalnie 80 pasażerów, 88-miejscowy Embraer 175, 114-miejscowy Embraer 190 i największy Embraer 195, który może zabrać na pokład maksymalnie 122 osoby.

Pierwszą linią w świecie, która rozpoczęła obsługę regularnych połączeń przy pomocy E-Jeta był nasz narodowy przewoźnik – Polskie Linie Lotnicze LOT. To historyczne wydarzenie miało miejsce 17 marca 2004, gdy Embraer 170, noszący znaki rejestracyjne SP-LDA wystartował w lot rejsowy z Warszawy do Wiednia. Obecnie we flocie LOT-u znajduje się 10 Embraerów 170, 14 Embraerów 175 (Nowe Embraery dla PLL LOT, 2008-01-18) i 5 Embraerów 195 (Pierwszy Embraer 195 dla PLL LOT, 2011-04-11).

Ponad 60 przewoźników z całego świata zamówiło łącznie ponad 1200 E-Jets (SkyWest zamawia Embraery 175, 2013-05-21, United zamawiają Embraery 175, 2013-04-30, 4 mld USD za E175, 2013-01-24), z których dostarczono im niemal 1000. Samoloty tego typu przewiozły ponad 460 mln pasażerów.

W ciągu 9 lat eksploatacji flota E-Jets wylatała 10 mln godzin, wykonując w tym czasie 7 mln cykli startów i lądowań. Jeden z operatorów użytkuje swoje Embraery średnio 12 h na dobę.

Co warte uwagi, E-Jets nie wykonują wyłącznie lotów bliskiego zasięgu. Virgin Australia używają swoich E190 do obsługi połaczeń pomiędzy Perth i Wyspami Kokosowymi – lot trwa ponad 4 h, a jego trasa biegnie wyłącznie nad oceanem. Z kolei Embraery 190 należące do Air Canada wykonują loty nad Ameryką Pn., trwające ok. 5 h.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.