Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Paris Air Show 2013: Druga generacja Embraera

Lotnictwo cywilne, 17 czerwca 2013

Podczas pierwszego dnia trwającego właśnie salonu lotniczego Le Bourget 2013, Embraer ogłosił rozpoczęcie prac nad nową generacją samolotów odrzutowych komunikacji regionalnej E2. Będzie to rozwinięcie trzech samolotów ze znanej dziś rodziny Embraerów 170/175/190/195.

Wizualizacja drugiej generacji E-Jets / Rysunek: Embraer

Na konferencji prasowej prezes Embraera Paulo Cesar Silva ogłosił szczegóły nowego programu budowy nowej rodziny samolotów komunikacji regionalnej. Punktem wyjścia jest produkowana obecnie rodzina samolotów nazywanych E-jets (10 mln godzin E-Jets, 2013-05-27) - Embraer 175/190/195 – najmniejszy E170 nie będzie dalej rozwijany. Nowe samoloty będą opracowane z wykorzystaniem nowych technologii, niedostępnych w czasie opracowywania produkowanych dziś odrzutowców regionalnych.

W nowej rodzinie tylko E190-E2 będzie miał taką samą pojemność jak jego poprzednik E190, kadłuby pozostałych samolotów zostaną wydłużone. Model E190-E2 będzie więc zabierał do 106 pasażerów, czyli tyle samo pasażerów co jego poprzednik. Kabina E175-E2 będzie mogła pomieścić do 88 pasażerów, a E195-E2 do 132.

Producent zapewnia, że nowe technologie wykorzystane w opracowaniu samolotów generacji E2 zapewnią użytkownikom wzrost efektywności i obniżenie kosztów eksploatacji. Nowe samoloty otrzymają nowe skrzydła o większym wydłużeniu i poprawionych własnościach aerodynamicznych. Otrzymają również nowe układy sterowania fly-by-wire 4. generacji. Napęd mają stanowić silniki Pratt & Whitney PurePower o powiększonych wentylatorach. E175-E2 będzie wyposażony w PW1700G, a E190-E2 i E195-E2 w PW1900G.

Jak powiedział prezes Silva – ich parametry umożliwiają dwucyfrową oszczędność paliwa (w procentach, w odniesieniu do poprzednich jednostek napędowych). Mniejsze będą również emisja hałasu i spalin. Obsługa techniczna nowych silników również ma być tańsza. Kabina pilotów będzie wyposażona w nową awionikę Honeywell Primus Epic 2 obejmującą wyświetlacze wielofunkcyjne o dużej przekątnej i układ zarządzania lotem nowej generacji. Ten ostatni jest już wprowadzany w najnowszych egzemplarzach obecnej rodziny E-jet’ów.

Według informacji podawanych przez Embraera, nowy program będzie kosztował ok. 1,7 mld USD. Prace nad nową rodziną samolotów potrwają osiem lat. Pierwszy prototyp E190-E2 ma się wzbić w powietrze w drugim półroczu 2016.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.