Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oblot tureckiego A400M

Lotnictwo wojskowe, 12 sierpnia 2013

Airbus Military poinformował o oblocie pierwszego transportowca A400M Atlas przeznaczonego dla Turcji.

Pierwszy turecki A400M podczas oblotu / Zdjęcie: Airbus Military

Samolot, noszący numer MSN 9, pierwszy przeznaczony dla Türk Hava Kuvvetleri (THK, wojsk lotniczych Turcji), to zarazem trzeci seryjny A400M. Pierwotnie oblot tureckiego Atlasa planowano pod koniec czerwca, a przekazanie odbiorcy – we wrześniu br.

Jednak dopiero 29 lipca przeprowadzono próby rozruchu zespołu napędowego samolotu, a na początku sierpnia wykonano próbę kołowania z małą prędkością, z użyciem dwóch zewnętrznych silników.

Oblot pierwszego tureckiego A400M odbył się w piątek, 9 sierpnia. Samolot wystartował z lotniska w Sewilli o 13:56 czasu miejscowego, gdzie wylądował 5 h 30 min później.  

Pierwsze załogi lotnicze i członkowie personelu obsługi technicznej Atlasów THK rozpoczęli już szkolenie w ośrodku w zakładach producenta. Turcja zamówiła 10 A400M. Ostatni z nich zostanie przekazany w 2018. W ciągu najbliższych kilkunastu miesięcy do rąk lotników THK trafią Atlasy oznaczone numerami MSN 13, 23 i 28.

Według przedstawicieli producenta, obecnie prowadzone są negocjacje z Ankarą w sprawie zamówienia kolejnych A400M. Finalizowany jest także kontrakt dotyczący kompleksowego wsparcia eksploatacji samolotów należących do THK, wzorowany na modelu francuskim (Pierwszy Atlas w wojsku, 2013-08-03).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.