Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

TMB2013: Grizzly nad Sevillą

Lotnictwo wojskowe, 30 maja 2013

Organizatorzy odbywającego się w Sevilli Trade Media Briefing zgotowali uczestnikom imprezy nie lada niespodziankę. Dzisiaj dziennikarze biorący udział w imprezie mieli możliwość odbycia lotu nad Hiszpanią i jej wodami terytorialnymi na pokładzie najnowszego europejskiego samolotu transportowego, Airbus Military A400M.

A400M Grizly 4 w zakładach Airbus Military w Sevilli przed lotem z dziennikarzami

Przedstawiciele mediów podróżowali na pokładzie 4. przedseryjnego A400M Atlas, który jednak nieoficjalnie nosi nazwę Grizzly 4 (Premiera Atlasa, 2012-07-10). W trakcie lotu, trwającego ok. 30 min, na pokładzie samolotu przebywali także przedstawiciele zarządu Airbus Military, z prezesem Domingo Urenią Rasą na czele.

Kabina załogi A400M Grizzly 4

Ze względu na ich obecność na pokładzie załoga nie wykonała tzw. startu taktycznego, polegającego na wznoszeniu z maksymalną prędkością, ale wykonała tę operację w sposób analogiczny do samolotu pasażerskiego. Podobnie łagodnie odbyło się lądowanie.

Widok z okna ładowni na silnik TP400D-6 i hiszpańskie wybrzeże / Zdjęcia: Bartosz Głowacki

Zastosowaniu jako zespołu napędowego Grizzly'ego silników turbinowych powoduje, że poziom hałasu odczuwanego przez pasażerów w ładowni nie jest zbyt wysoki. Dodatkową zaletą są nowe, pojedyncze siedzenia desantu, zapewniające komfort podróży nawet przy wykonywaniu gwałtownych manewrów.

Do 21 maja Grizzly 4 wykonał 247 lotów, trwających łącznie 583 h. Natomiast wszystkie Grizzly, w liczbie 5, od oblotu pierwszego prototypu, który miał miejsce w grudniu 2009 (Oblot A400M, 2009-12-11), wylatały 5051 h podczas 1732 lotów.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.