Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwszy Atlas w wojsku

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 03 sierpnia 2013

Wczoraj formalnie przekazano Armée de l'Air, czyli francuskim wojskom lotniczym, pierwszy seryjny samolot transportowy Airbus Military A400M Atlas. Poświęcona temu uroczystość odbędzie się w najbliższej przyszłości.

Atlas o nr MSN7 (poprzednie numery zarezerwowano dla samolotów biorących udział w próbach), podchodzący do lądowania w bazie francuskich wojsk lotniczych / Zdjęcie: Armée de l'Air

Samolot przeleciał z lotniska fabrycznego w Sewilli do bazy BA 123 Orléans-Bricy, gdzie będą stacjonować francuskie Atlasy. Maszyna o nr MSN7 – jako pierwszy egzemplarz seryjny – została oblatana 7 marca br. Zakładano wtedy, że zostanie przekazana odbiorcy na przełomie maja i czerwca (Oblot seryjnego A400M, 2013-03-07), tak aby wziąć udział w defiladzie wojskowej w Paryżu 14 lipca. Termin ten okazał się jednak niemożliwy do utrzymania ze względu na problemy z wojskowym certyfikatem zdatności do lotu. Kilka wykrytych wad i odstępstw od wymagań zawartych w specyfikacji spowodowało, że stosowny dokument wydano dopiero 22 lipca.

Oficjalna uroczystość przejęcia samolotu odbędzie się w najbliższym czasie, wymaga bowiem obecności przedstawicieli władz wojskowych i cywilnych.

Wkrótce w ślady MSN7 pójdzie maszyna o nr 8 (Oblot drugiego seryjnego A400M, 2013-06-10). Obie powinny osiągnąć zdolność do wykonywania lotów dalekodystansowych na początku 2014, co przełoży się na rozpoczęcie standardowego szkolenia w BA 123. A400M będą wtedy zdolne wykonywać zarówno loty transportowe, jak i w charakterze samolotu tankującego. Wykonanie wszystkich zadań – co dotyczy m.in. zrzutów ładunków w czasie lotu oraz prowadzenia działań w rejonach walk (przez zamontowanie systemów samoobrony) – będzie możliwe jednak dopiero po przekazaniu samolotu MSN10, a więc trzeciego samolotu seryjnego dla Francji (MSN9 trafi do Turcji).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.