Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Silniki dla regionalnego A330

Lotnictwo cywilne, 28 listopada 2013

Rolls-Royce opracuje silniki przeznaczone dla Airbusa A330, mającego obsługiwać krótkie trasy.

Trent 700 Regional dostępny będzie w 2015. Obecnie silniki z tej rodziny napędzają 70% Airbusów A330 w świecie, w tym wszystkie samoloty tego typu eksploatowane w ChRL. Na zdjęciu A330-200 w barwach China Southern / Zdjęcie: Airbus

Wczoraj konsorcjum Rolls-Royce ujawniło, że wprowadzi na rynek najnowszą wersję silnika Trent 700, oznaczoną jako Regional. Będzie ona napędzała wariant samolotu Airbus A330-300, przeznaczony do obsługi połączeń krajowych i regionalnych (A330-300 na krótkie trasy, 2013-09-25).

Silnik ma zawierać najnowsze modyfikacje, zwiększające jego wydajność, oznaczone jako EP2. Jego ciąg zostanie obniżony, co zapewni redukcję kosztów obsługi technicznej i wydłużenie trwałości użytkowej. Przełoży się to na obniżenie kosztów eksploatacji o 1 mln USD (ponad 3 mln PLN) rocznie.

Według przedstawicieli Rolls-Royce’a nowy silnik będzie miał zużycie paliwa o 1% mniejsze w porównaniu z wersjami używanymi obecnie. Pozwoli to zaoszczędzić użytkownikom w ciągu roku 227 tys. l paliwa.

Mimo krytyki ze strony Boeinga ((A330 na krótkie trasy to obelga dla ChRL, 2013-11-21)), szefowie Airbusa twierdzą, że nowa wersja A330 cieszy się dużym zainteresowaniem ze strony linii lotniczych, nie tylko z ChRL. Według nich jest to samolot zoptymalizowany do obsługi połączeń krajowych i regionalnych na rynkach o dużym tempie wzrostu. W rzeczywistości A330 Regional nie ma konkurenta – podkreśla Airbus.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.