Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

A330-300 na krótkie trasy

Lotnictwo cywilne, 25 września 2013

Dzisiaj Airbus ogłosił wprowadzenie do oferty nowej wersji A300-300. Będzie ona przeznaczona do obsługi połączeń krajowych i regionalnych.

Nowy wariant A330-300 ma charakteryzować się całkowitym kosztem eksploatacji o 15% niższym w porównaniu z modelem używanym obecnie / Zdjęcie: Airbus

Wiadomość o nowym samolocie przekazał Fabrice Bregier, prezes Airbusa, podczas trwającej właśnie w Pekinie wystawy Aviation Expo China (Beijing Airshow). Nowy A330-300 o mniejszej masie będzie zaprojektowany specjalnie do obsługi połączeń krajowych i regionalnych na rynkach o dużym tempie wzrostu, w krajach o dużej populacji i skoncentrowanych strumieniach ruchu lotniczego – stwierdził Fabrice Bregier. Z tego powodu anonsujemy ten wariant tutaj, w Chinach, gdzie widzimy zapotrzebowanie na samoloty szerokokadłubowe, łączące wielkie aglomeracje, jak Pekin, Szanghaj, Chengdu i Kanton – dodał prezes Airbusa.

Nowa wersja A330-300 ma być przystosowana do przewozu, na odległość do 5556 km, 356 pasażerów w klasie ekonomicznej, zajmujących fotele o mniejszej masie i szerokości 45,72 cm. Maksymalna masa startowa samolotu wynosić ma 205 t. Obecnie jest to 235 t. Zmniejszona zostanie liczba kuchni na pokładzie. Zabudowane zostaną też silniki o mniejszym ciągu.

Innowacje wprowadzone w konstrukcji mają spowodować zmniejszenie użycia paliwa i kosztów obsługi, co przełoży się na spadek całkowitych kosztów eksploatacji o 15% w porównaniu z używanymi obecnie A330-300 (Tysięczny A330 dostarczony , 2013-07-22).

Dodatkowo nowy wariant zostanie wyposażony w rozwiązania zapożyczone z najnowszych samolotów Airbusa – A350XWB i A380 – takie jak wskaźniki przezierne dla pilotów, nowoczesne układy nawigacyjne, nowe oświetlenie kabiny pasażerskiej i nowe systemy rozrywkowe.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.