Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nowe rosyjskie śmigłowce medyczne

Lotnictwo cywilne, 03 grudnia 2013

Koncern Wiertoloty Rossiji przedstawił dwa nowe śmigłowce medyczne – Ansat i Ka-226T.

Ansat w wersji transportu medycznego

W trakcie konferencji dotyczącej rosyjskich służb medycyny katastrof, przedsiębiorstwo Wiertoloty Rossiji zaprezentowało dwa nowe wiropłaty. Ich potencjalnym odbiorcą jest rosyjskie centrum medycyny katastrof Zaszczita.

Jedną z nowych konstrukcji jest śmigłowiec Ansat, przeznaczony do transportu medycznego i ewakuacji medycznej (Certyfikat MAK dla Ansata, 2013-08-28). W jego kabinie można pomieścić 2 chorych / rannych na noszach, 2 ratowników medycznych i wszelkie niezbędne wyposażenie. Ansat rozwija maksymalną prędkość przelotową 270 km/h, a jego zasięg to ponad 500 km. Zespół napędowy stanowią 2 silniki Pratt & Whitney PW 207K.

Ka-226T przeznaczony ewakuacji medycznej…

Z kolei Ka-226T ma dwa warianty – ewakuacji medycznej i ratownictwa medycznego. Pierwszy z nich przystosowany jest do przewozu 2 chorych na noszach i 2 członków personelu medycznego. Jego wyposażenie stanowią m.in. zbiorniki z tlenem.

… i wyposażenie jego kabiny / Zdjęcia: Wiertoloty Rossiji

Wariant ratownictwa medycznego także może zabrać na pokład 1 parę noszy, które można wkładać do kadłuba przez drzwi w jego tylnej części.  Oprócz tego w kabinie znajduje się sprzęt niezbędny do reanimacji.

Zasięg Ka-226T to 500 km, a maksymalna prędkość przelotowa – 250 km/h. Śmigłowiec napędzany jest 2 silnikami Turbomeca Arrius 2G1.

Kilka miesięcy temu koncern Wiertoloty Rossiji przeprowadził próby eksploatacji medycznego Ka-226T na Kaukazie (Przedolimpijski sprawdzian Ka-226T, 2013-05-20).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.