Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Dhruvy wznawiają loty

Lotnictwo wojskowe, 27 sierpnia 2014

Wojska lotnicze Indii wznowiły loty śmigłowców HAL Dhruv.

Rozbity HAL Dhruv Mk III należał do 111. Helicopter Unit, Snow Tigers / Zdjęcie: MO Indii

Po trwających blisko miesiąc przeglądach, Bharatiya Vayu Sena (wojska lotnicze Indii) wznowiły loty śmigłowców HAL Dhruv, uziemionych od czasu lipcowej katastrofy jednego z nich, która kosztowała życie 7 żołnierzy znajdujących się na pokładzie. Śmierć poniosło kilku wyższych oficerów, w tym dowódca 111. Helicopter Unit, Snow Tigers, pułkownik T.B.N Singh – jednostki, do której należał śmigłowiec (Katastrofa Dhruva w Indiach, 2014-07-26).

Według wstępnych informacji, uzyskanych po analizie rejestratora parametrów lotu, przyczyną wypadku była awaria układu sterowania lotem. Natychmiast wstrzymano loty wszystkich wiropłatów tego typu. Na podobne rozwiązanie zdecydowało się także dowództwo wojsk lądowych Indii – kolejnego rodzaju sił zbrojnych użytkujących te statki powietrzne.

Śledztwo w sprawie przyczyn lipcowego wypadku jest w dalszym ciągu w toku. Dużo kontrowersji wzbudza fakt, że rozbity śmigłowiec zaledwie kilka dni wcześniej przeszedł przegląd naprawczy. Warto dodać, że jego łączny nalot wiropłata wynosił zaledwie 500 h. Dlatego też winą za lipcową katastrofę nieoficjalnie obarcza się personel obsługowy bazy BVS w Bareilly, skąd wiropłat wystartował do feralnego lotu.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.