Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Kolejne zamówienie na C919

Lotnictwo cywilne, 13 listopada 2012

Chińska Commercial Aircraft Corporation of China (COMAC) otrzymała zamówienie na łącznie 50 samolotów pasażerskich C919 od trzech różnych nabywców.

C919 konstruowany jest z myślą o konkurowaniu z najbardziej popularnymi maszynami pasażerskimi świata - A320 i B737. Pierwszy oblot maszyny zaplanowany jest na 2014, a rozpoczęcie dostaw w 2 lata później / Rysunek: Fly Away

Informację na ten temat opublikowały dzisiaj chińskie media. Według ich relacji, samoloty zostały zamówione w czasie trwającej w dniach 13-18 listopada międzynarodowej wystawie lotniczej i kosmicznej w Zhuhai. Nie podano póki co informacji dotyczących wartości zawartych porozumień, ani terminów realizacji dostaw.

Z 50 zamówionych samolotów, 10 ma trafić do spółki leasingowej GE Capital Aviation Services (GECAS). Jest to już drugie złożone przez nią zamówienie na maszyny pasażerskie w ostatnim czasie. W październiku GECAS zakontraktował dostawy 85 samolotów rodziny B737, z opcją na kolejne 15 (Potwierdzone zamówienie GECAS, 2012-10-05).

Pozostałe C919 zostanie podzielone po 20 egz. pomiędzy dwie lokalne linie lotnicze: Hebei Airlines (Chińczycy zamówili Embraery 190, 2011-04-13) oraz Joy Air. Dodatkowo COMAC miał też zawrzeć wstępne porozumienie z amerykańskim Eastern Air Lines, na sprzedaż nieokreślonej liczby C919 w przyszłości.

Jak wyliczają przedstawiciele COMAC, wraz z zakontraktowanymi w ostatnich dniach samolotami, ogólny portfel zamówień na pasażerskie C919 zamyka się liczbą 380 egz. Maszyny mają w przyszłości trafić do 15 odbiorców, wśród których są linie lotnicze oraz przedsiębiorstwa specjalizujące się w usługach leasingowych.

Warto przypomnieć, że jest to już kolejne w ostatnich miesiącach duże zamówienie na oferowane przez COMAC samoloty. We wrześniu producent poinformował o chęci zakupu 50 egzemplarzy C919 przez CCB Financial Leasing (Zamówienie na 50 C919, 2012-09-20).

Z kolei w 2010 COMAC otrzymało rekordowe zamówienie na 100 C919 ze strony trzech głównych chińskich linii lotniczych: Air China, China Southern i China Eastern (Ogromne zamówienie na C919, 2010-11-16). Nie wiadomo jednak, czy przewoźnicy zdecydują się na bezpośredni zakup wszystkich maszyn, czy też skłonią się do wypożyczenia części z nich od firm leasingowych.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.