Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Kolejne zamówienie na C919

Lotnictwo cywilne, 13 listopada 2012

Chińska Commercial Aircraft Corporation of China (COMAC) otrzymała zamówienie na łącznie 50 samolotów pasażerskich C919 od trzech różnych nabywców.

C919 konstruowany jest z myślą o konkurowaniu z najbardziej popularnymi maszynami pasażerskimi świata - A320 i B737. Pierwszy oblot maszyny zaplanowany jest na 2014, a rozpoczęcie dostaw w 2 lata później / Rysunek: Fly Away

Informację na ten temat opublikowały dzisiaj chińskie media. Według ich relacji, samoloty zostały zamówione w czasie trwającej w dniach 13-18 listopada międzynarodowej wystawie lotniczej i kosmicznej w Zhuhai. Nie podano póki co informacji dotyczących wartości zawartych porozumień, ani terminów realizacji dostaw.

Z 50 zamówionych samolotów, 10 ma trafić do spółki leasingowej GE Capital Aviation Services (GECAS). Jest to już drugie złożone przez nią zamówienie na maszyny pasażerskie w ostatnim czasie. W październiku GECAS zakontraktował dostawy 85 samolotów rodziny B737, z opcją na kolejne 15 (Potwierdzone zamówienie GECAS, 2012-10-05).

Pozostałe C919 zostanie podzielone po 20 egz. pomiędzy dwie lokalne linie lotnicze: Hebei Airlines (Chińczycy zamówili Embraery 190, 2011-04-13) oraz Joy Air. Dodatkowo COMAC miał też zawrzeć wstępne porozumienie z amerykańskim Eastern Air Lines, na sprzedaż nieokreślonej liczby C919 w przyszłości.

Jak wyliczają przedstawiciele COMAC, wraz z zakontraktowanymi w ostatnich dniach samolotami, ogólny portfel zamówień na pasażerskie C919 zamyka się liczbą 380 egz. Maszyny mają w przyszłości trafić do 15 odbiorców, wśród których są linie lotnicze oraz przedsiębiorstwa specjalizujące się w usługach leasingowych.

Warto przypomnieć, że jest to już kolejne w ostatnich miesiącach duże zamówienie na oferowane przez COMAC samoloty. We wrześniu producent poinformował o chęci zakupu 50 egzemplarzy C919 przez CCB Financial Leasing (Zamówienie na 50 C919, 2012-09-20).

Z kolei w 2010 COMAC otrzymało rekordowe zamówienie na 100 C919 ze strony trzech głównych chińskich linii lotniczych: Air China, China Southern i China Eastern (Ogromne zamówienie na C919, 2010-11-16). Nie wiadomo jednak, czy przewoźnicy zdecydują się na bezpośredni zakup wszystkich maszyn, czy też skłonią się do wypożyczenia części z nich od firm leasingowych.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.