Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Kołowanie pierwszego niemieckiego A400M

Lotnictwo wojskowe, 14 października 2014

Przeprowadzono próbne kołowanie pierwszego transportowca A400M, przeznaczonego dla wojsk lotniczych Niemiec.

Pierwszą niemiecką jednostką wyposażoną w transportowce A400M będzie Lufttransportgeschwader 62 / Zdjęcie: Airbus Defence and Space

Koncern Airbus Defence and Space poinformował o przeprowadzeniu prób kołowania z małą prędkością samolotu A400M, o numerze seryjnym MSN18 (Próbny rozruch niemieckiego A400M, 2014-09-30). Odbyły się one 12 października w zakładach w Sewilli. W ich trakcie samolot, napędzany 4 silnikami turbinowymi TP400, przemieszczał się do przodu i do tyłu, a także wykonywał ciasne zakręty.

MSN 18 to pierwszy A400M, jaki trafi do wyposażenia Luftwaffe (wojsk lotniczych Niemiec). Dwa dni wcześniej samolot został po raz pierwszy zaprezentowany w docelowym kamuflażu. Masa farby zużytej do pomalowania A400M wynosi 500 kg.

Na całej powierzchni płatowca naniesiono ciemnoszarą powłokę, zmniejszającą widoczność na tle nieba, w czasie lotu i płaszczyzny postojowej, na ziemi. Według producenta ma ona także właściwości powodujące pochłanianie promieniowania radiolokacyjnego.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.