Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Indie uziemiły Su-30MKI

Lotnictwo wojskowe, 22 października 2014

Dowództwo wojsk lotniczych Indii podjęło decyzję o wstrzymaniu lotów myśliwców Su-30MKI do czasu wyjaśnienia przyczyn zeszłotygodniowego wypadku.

Od 2009 doszło do 5 wypadków z udziałem indyjskich Su-30MKI, w wyniku których ich flota była co najmniej dwukrotnie uziemiana / Zdjęcie: PTI

Loty Su-30MKI zawieszono wskutek zeszłotygodniowego wypadku, do którego doszło 14 października około 17:40 czasu miejscowego, kilkadziesiąt km od położonego na południowym zachodzie Indii miasta Pune. Myśliwiec, który wystartował z bazy wojsk lotniczych w Lohegaon, wykonywał rutynowy lot treningowy. Znajdujący się na jego pokładzie wojskowi, Wing Commander S Munje i Flying Officer Anup Singh, katapultowali się, zanim Su-30MKI rozbił się na pobliskich polach. Lotnicy nie odnieśli żadnych obrażeń.

Przyczyny wypadku są wyjaśniane przez specjalną komisję. Jak zwykle w takich przypadkach, dowództwo Bhartiya Vāyu Senā (BVS, wojsk lotniczych Indii) zadecydowało o wstrzymaniu lotów pozostałych Su-30MKI i poddaniu ich przeglądowi technicznemu. Według informacji przekazywanych przez lokalne media, do rozbicia samolotu mogła doprowadzić awaria układu sterowania lotem fly-by-wire. Warto przypomnieć, że w przeszłości, do wypadków z udziałem najnowocześniejszych indyjskich myśliwców, także tych stacjonujących na terenie bazy w Lohegaon, dochodziło głównie z winy pilota lub w wyniku usterki zespołu napędowego (Indie wstrzymały loty Su-30MKI, 2011-12-16).

Do końca obecnej dekady, wojska lotnicze Indii zamierzają wprowadzić do służby 272 samoloty wielozadaniowe Su-30MKI, produkowane lokalnie przez Hindustan Aeronautics Limited (HAL) (Su-30MKI, AŁ-31FP i Mi-17W-5 dla Indii, 2012-12-25). Docelowo, indyjskie lotnictwo ma dysponować 44 eskadrami, wyposażonymi w tego typu statki powietrzne. Obecnie jest ich o 10 mniej. Jednostki rozmieszczone są przede wszystkim wzdłuż granic z Pakistanem i ChRL, a także na archipelagu wysp Andamańskich i Paracelskich.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.