Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Korea rezygnuje z modernizacji KF-16

Lotnictwo wojskowe, 06 listopada 2014

Rząd w Seulu oficjalnie zrezygnował z programu modernizacji samolotów KF-16, jaką miało przeprowadzić BAE Systems. Powodem są nieporozumienia co do płatności.

Modernizacja miała objąć 134 KF-16C/D należące do wojsk lotniczych Republiki Korei / Zdjęcie: US Air Force

Wczoraj DSCA powiadomiła BAE Systems, że na prośbę rządu Republiki Korei, rząd Stanów Zjednoczonych Ameryki kończy zawarty z brytyjskim przedsiębiorstwem kontrakt w sprawie modernizacji samolotów KF-16 (BAE Systems zmodernizuje KF-16, 2012-07-31). Powodem zerwania umowy są niesnaski w sprawie płatności, pomiędzy zainteresowanymi stronami.

Od kilku tygodni w mediach pojawiały się informacje o żądaniach dodatkowej zapłaty, jakie pod adresem Koreańczyków wysuwali Anglosasi. Według agencji Yonhap, cytującej rzecznika DAPA, Waszyngton zażądał dodatkowych 500 mld wonów (1,55 mld zł), a Brytyjczycy – kolejnych 300 mld wonów (930 mln zł). Pierwotnie szacowano, że modernizacja 134 KF-16, polegająca na wyposażeniu ich w nową awionikę i zabudowaniu radarów z anteną fazowaną pochłonie 1,75 bln wonów (5,43 mld zł).

Dotychczas zmodernizowano po jednym południowokoreańskim F-16C i F-16D, które znajdują się w zakładach BAE Systems w Fort Worth. Nie wiadomo, co stanie się z nimi dalej. Według oświadczenia DSCA, strona amerykańska ma rozmawiać z Brytyjczykami.

Jak donoszą zachodnie media, pierwszy etap modernizacji, polegający na opracowaniu szczegółów dotyczących zakresu przedsięwzięcia (komputerów pokładowych, wskaźników, czujników, oprogramowania i uzbrojenia) został przeprowadzony bez przeszkód. Przyczyną konfliktu był etap drugi, obejmujący zabudowanie w samolotach zestawów w/w urządzeń, wyprodukowanych przez BAE Systems. Pracami tymi miały zająć się Samsung Techwin lub Korea Aerospace Industries.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.