Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Hiszpania poszukuje nowych wzt

Wojska lądowe, 03 marca 2015

Wojska lądowe Hiszpanii chcą nabyć kilkanaście ex-amerykańskich samochodów terenowych Navistar Defense MaxxPro w odmianie wozu zabezpieczenia technicznego.

Wojska lądowe Hiszpanii chcą pozyskać 14 samochodów terenowych Navistar Defense MaxxPro w odmianie wozu zabezpieczenia technicznego / Zdjęcie: Navistar Defense

Madryt ma rozważać zakup 14 terenowych Navistar Defense MaxxPro w odmianie wzt (CANSEC 2013: MaxxPro MRV od Navistar, 2013-06-04). Pojazdy były przedtem eksploatowane przez amerykański kontyngent wojskowy w Afganistanie. Wozy mogą zostać nabyte w ramach rządowego programu Excess Defense Articles. Koszt zakupu szacowany jest na 2,4 mln euro (9,9 mln zł).  

Strona hiszpańska będzie musiała pokryć koszt transportu wozów do kraju. Niezbędne będzie też przywrócenie ich zdatności użytkowej, a także modernizacja. Zastąpią w linii wzt osadzone na samochodach ciężarowych Iveco M250 6x6.  

Iveco M250 były eksploatowane w Afganistanie, gdzie służyły m.in. do transportu samochodów patrolowych klasy MRAP, RG-31 Mk5E (RG-31 Mk 5E w Sulejówku, 2009-06-26), uszkodzonych wskutek użycia przez islamistów improwizowanych urządzeń wybuchowych. Konstrukcja ta była często krytykowana przez żołnierzy hiszpańskiego kontyngentu. Zarzucano jej m.in. zbyt niski poziom ochrony załogi.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.