Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Czterech chętnych w brazylijskim przetargu

Wojska lądowe, Przemysł zbrojeniowy, 16 marca 2015

Czterech producentów zgłosiło chęć udziału w przetargu na dostawę Brazylii systemów wieżowych dla nowych opancerzonych transporterów rozpoznawczych VBR-MR 8x8.

Czterech producentów zamierza ubiegać o zlecenie na dostawę systemów wieżowych dla nowych brazylijskich wozów rozpoznawczych VBR-MR (Viatura Blindada de Reconhecimento-Média de Rodas) 8x8 / Zdjęcie: MO Brazylii

Zapytanie ofertowe (RfP) w sprawie przetargu na dostawę systemów wieżowych do nowych transporterów rozpoznawczych VBR-MR (Viatura Blindada de Reconhecimento-Média de Rodas) 8x8 opublikowano jesienią 2014. Termin nadsyłania ofert minął 9 marca. Chęć udział w konkursie zgłosiło czterech producentów, CMI Defence, OTO Melara, Denel Land Systems i chińskie Norinco (China North Industries Corporation). Wojska lądowe Brazylii zamierzają pozyskać kilkaset VBR-MR. Wozy będą oparte na projekcie wprowadzanych do służby kto VBTP-MR Guarani 6x6 (Dostawy Guarani 6x6 zgodnie z planem, 2014-12-11). 

W pierwszej kolejności Brazylia pozyska prototypowy egzemplarz systemu wieżowego. W ślad za nim, Brasilia może zlecić dostawę 13 zestawów partii małoseryjnej. Za faworytów przetargu uchodzą europejskie CMI Defence oraz OTO Melara. 

Nowe brazylijskie wozy rozpoznawcze zostaną uzbrojone w wieżę ze 105-mm armatą, zdolną do wystrzeliwania różnych typów amunicji, w tym m.in. przeciwpancernej kumulacyjnej, czy pocisków podkalibrowych stabilizowanych brzechwowo z odrzucanym sabotem, dwa 7,62-mm km i wyrzutnie 76-mm granatów dymnych. Przyszły użytkownik liczy też na możliwości zamontowania 120-mm armaty, przeciwpancernych pocisków kierowanych oraz zdalnie sterowanych modułów uzbrojenia REparo de Metralhadora Automatizada X (REMAX), uzbrojonych w 12,7-mm wkm lub 7,62-mm km. 

Nowe brazylijskie wozy rozpoznawcze mają być wyposażone m.in. w silnik diesla z automatyczną skrzynią biegów, urządzenia łączności radiowej oraz nawigacji GPS/bezwładnościowej, instalacje: klimatyzacji i przeciwpożarową, optoelektroniczne urządzenia obserwacji i analizy otoczenia, tylną rampę desantową oraz komputer balistyczny. Pojazdy powinny charakteryzować się ograniczoną sygnaturą cieplną i radarową oraz zapewniać ochronę załodze przed zagrożeniami bronią CBRN (chemiczną, biologiczną, radiologiczną i nuklearną). W razie możliwości, wozy powinny otrzymać też pomocnicze zespoły napędowe, zewnętrzne zbiorniki paliwa, pędniki, układy identyfikacji swój-obcy (IFF) i zdalnie sterowane moduły uzbrojenia (Założenia techniczne VBR-MR, 2014-09-29).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.