Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Założenia techniczne VBR-MR

Wojska lądowe, 29 września 2014

Wojska lądowe Brazylii opracowały podstawowe wymagania techniczne dla nowych opancerzonych transporterów rozpoznawczych Viatura Blindada de Reconhecimento-Média de Rodas (VBR-MR) 8x8.

Transportery rozpoznawcze VBR-MR 8x8 powstaną w oparciu o projekt kołowych transporterów opancerzonych VBTP-MR Guarani 6x6. Obie konstrukcje, a także pojazdy Viatura Blindada Multitarefa, Leve de Rodas (VBMT-LR) 4x4, pozyskiwane są w ramach programu Projeto Estratégico do Exército Guarani (Nova Família de Blindados de Rodas). Za dostawę VBR będzie odpowiadało Iveco Veículos de Defesa / Zdjęcie: MO Brazylii

Wojska lądowe Brazylii zamierzają pozyskać kilkaset pojazdów VBR-MR o masie do 25 t i wysokości 2,3 m. Ich zasięg powinien wynosić co najmniej 600 km, a prędkość – 90 km/h. Wozy mają być wyposażone m.in. w silnik diesla z automatyczną skrzynią biegów, urządzenia łączności radiowej oraz nawigacji GPS/bezwładnościowej, instalacje klimatyzacji i przeciwpożarową, optoelektroniczne urządzenia obserwacji i analizy otoczenia, tylną rampę desantową, komputer balistyczny oraz wieżę ze 105-mm armatą, zdolną do wystrzeliwania różnych typów amunicji w tym m.in. przeciwpancernej kumulacyjnej, czy pocisków podkalibrowych stabilizowanych brzechwowo z odrzucanym sabotem oraz dwoma 7,62-mm km i wyrzutniami 76-mm granatów dymnych.

Pojazdy powinny charakteryzować się ograniczoną sygnaturą cieplną i radarową oraz zapewniać ochronę załodze przed zagrożeniami bronią CBRN (chemiczną, biologiczną, radiologiczną i nuklearną). W razie możliwości, wozy powinny otrzymać też pomocnicze zespoły napędowe, zewnętrzne zbiorniki paliwa, pędniki, układy identyfikacji swój-obcy (IFF) oraz zdalnie sterowane moduły uzbrojenia. Przyszły użytkownik oczekuje też możliwości zamontowania, w razie potrzeby, 120-mm armaty.

Przyjęcie podstawowych wymagań technicznych VBR pozwoli na opublikowanie opóźnionego o miesiąc zaproszenia do udziału w przetargu na dostawę 105-mm systemów artyleryjskich dla VBR (Dozbrajanie VBR, 2014-07-21). Wśród potencjalnych oferentów wymienia się m.in. ARES Aeroespacial & Defesa, CMI Defence, OTO Melarę, China North Industries Corporation (Norinco), Israel Military Industries (IMI), Denel Land Systems, Rheinmetall Defence i Nexter Systems.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.