Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oblot 242-tonowego A330

Lotnictwo cywilne, 13 stycznia 2015

Wczoraj oblatano Airbusa A330 o maksymalnej masie startowej zwiększonej do 242 t.

Pierwszy A330-300 o masie startowej 242 t startuje do pierwszego lotu / Zdjęcie: Airbus

Wczoraj w Tuluzie-Blagnac w powietrze wzbił się pierwszy Airbus A330-300 o maksymalnej masie startowej zwiększonej do 242 t (Rozpoczęto montaż 242-tonowego A330, 2014-11-06). Lot samolotu trwał 3,5 h.

Załogę stanowili kapitan Thierry Bourges i pierwszy oficer Jean-Louis Rabilloud oraz inżynierowie prób w locie Joan Andre, Gert Wunderlich i Alain Pourchet. W trakcie lotu sprawdzili oni własności pilotażowe samolotu oraz zbadali osiągi.

Dotychczas na zakup 242-tonowych A330 zdecydowało się 11 przewoźników. Pierwszym odbiorcą będą amerykańskie Delta Air Lines. Pierwszy samolot ma do nich trafić w 2 kwartale br. Natomiast 242-tonowa wersja A330-200 ma wejść do eksploatacji na początku 2016.

A330 o zwiększonej masie startowej jest podstawą do rozwoju konstrukcji A330neo (new engine option). W samolocie tym zastosowane zostaną silniki Rolls-Royce Trent 7000 (AirAsia X zamawiają 55 A300neo, 2014-12-15).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.