Zarząd irlandzkich linii Aer Lingus wciąż nie może zdecydować się, jakie zakupić nowe samoloty szerokokadłubowe.
W 2007 Aer Lingus zdecydowały się na zakup 6 A350-900 i 6 A330-300. Następnie odłożyły transakcję, aby ostatecznie zrezygnować z 3 A330, a pozostałe zamienić na A350 (Pierwszy seryjny A350 oblatany , 2014-10-17). Ich dostawa miała być zrealizowana w latach 2015-2018.
W lutym br. okazało się, że terminy te nie mogą być dotrzymane i konieczna jest zmiana harmonogramu, a także struktury zamówienia. Mówiono, że A350-900 mają ostatecznie trafić do Aer Lingus w latach 2018-2020.
Jednak latem, po ujawnieniu A330neo, przewoźnik wyraził chęć rozważenia zakupu tych samolotów w ramach modernizacji floty. Obecnie wciąż prowadzone są negocjacje w tej sprawie.
Połączenia dalekodystansowe Aer Lingus obsługiwane są przez 4 A330-300 o pojemności 322 miejsc, 3 A330-200 mieszczące 262 pasażerów i 3 Boeingi 757 przystosowane do przewozu 177 pasażerów. Latem 2015 dołączy do nich kolejny A330-300.
Zakup A330neo zmieni niewiele pod względem oferowania. W konfiguracji trzyklasowej A330-800neo ma mieścić 252 osoby, a A330-900neo – 310 (Farnborough 2014: A330neo w 2017, 2014-07-14). Natomiast A350-900, który w konfiguracji dwuklasowej przystosowany będzie do transportu 315 pasażerów, zapewnia znacznie większe możliwości przewozowe.
Według szefa Aer Lingus Christopha Muellera towarzystwo zostało zaproszone do przyjrzenia się A330neo. Może to być rozwiązanie dla nas, ale za wcześnie na wyciąganie wniosków – dodał Mueller.