Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wypadek HMS Talent

Marynarka wojenna, 06 kwietnia 2015

Brytyjski atomowy okręt podwodny typu Trafalgar, HMS Talent (S92), uszkodził fragment konstrukcji kiosku podczas ostatniej misji bojowej.

Brytyjski atomowych OP HMS Talent (S92) uszkodził fragment konstrukcji kiosku podczas ostatniej misji bojowej. Według oficjalnej wersji przedstawianej przez Londyn, okręt uderzył w bryłę lodu podczas wynurzania. Część brytyjskich komentatorów jest jednak zdania, że jednostka mogła zderzyć się z rosyjskim OP. Naprawa S92 potrwa kilka miesięcy i będzie kosztować 0,5 mln GBP / Zdjęcie: Royal Navy

Do wypadku miało dojść w 2014, jednak Royal Navy dementowała dotychczasowe doniesienia medialne na ten temat. Potwierdzenie uzyskano dopiero przed kilkoma dniami. Według informacji podanych przez brytyjską prasę, HMS Talent miał uszkodzić fragment konstrukcji kiosku podczas wynurzania, uderzając w bryłę lodu (HMS Talent powrócił do domu, 2014-01-29). W chwili zdarzenia jednostka była w trakcie kilkumiesięcznej misji bojowej, prowadzonej najprawdopodobniej na wodach Morza Północnego.  

Brytyjski okręt powrócił do portu macierzystego HMNB Devonport o własnych siłach. Royal Navy postanowiła wycofać go z linii na kilka miesięcy, po przeprowadzeniu kompleksowego przeglądu. Naprawa jednostki ma kosztować 500 tys. GBP (2,7 mln zł).  

Co ciekawe, część komentatorów jest zdania, że brytyjski OP mógł uszkodzić kiosk uderzając inny okręt podwodny. Faktem jest bowiem, że celem zeszłorocznej misji bojowej HMS Talent było patrolowanie niewymienionego z nazwy akwenu i próba wykrycia rosyjskich OP. Wersja z bryłą lodową ma być z kolei typowym dla Royal Navy wytłumaczeniem, mającym ukryć przed opinią publiczną rzeczywistą przyczynę wypadku.  

Przyjęty do służby w 1990 okręt pozostanie wyłączony z działań bojowych przez co najmniej kilka miesięcy. Warto przypomnieć, że HMS Talent przeszedł w 2007 kosztowny remont i modernizację. Wyposażono go m.in. w nowe elementy układu pędnego oraz skuteczniejszy sonar Thales UK 2076. Royal Navy przeznaczyła na unowocześnienie okrętu 386 mln GBP (2,1 mld zł).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.