Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nowy brazylijski okręt hydrograficzny

Marynarka wojenna, Strategia i polityka, Przemysł zbrojeniowy, 27 lipca 2015

Marynarka wojenna Brazylii wprowadziła do służby nowy okręt hydrograficzny, Vital de Oliveira.

Marinha do Brasil przyjęła do służby nowy okręt hydrograficzny, Vital de Oliveira. Jednostka posłuży do badań struktury geologicznej dna Oceanu Atlantyckiego / Zdjęcie: MO Brazylii

Przed kilkoma dniami w Rio de Janeiro przyjęto do służby nowy okręt hydrograficzny Marinha do Brasil (marynarki wojennej Brazylii), Vital de Oliveira (NpqHo, H39). Jednostka będzie prowadzić badania na wodach Oceanu Atlantyckiego. Brazylijczycy chcą w ten sposób lepiej poznać strukturę geologiczną dna morskiego, co m.in. pozwoli na dokładniejsze oszacowanie rozmiarów podmorskich złóż surowców energetycznych.

Okręt zakupiono w ramach publiczno-prywatnego partnerstwa ministerstw: obrony i nauki, a także Marinha do Brasil i przedsiębiorstw branży energetycznej: Petrobras i Vale. Koszt budowy Vital de Oliveira wyniósł 162 mln BRL (ok. 182 mln zł), z czego 81 mln BRL (90 mln zł) pokryła strona rządowa.

Vital de Oliveira ma 78 m długości i wypiera 3,5 tys. t. Na pokładzie przenosi bezzałogowy pojazd głębinowy, przystosowany do pracy na głębokości do 4000 m. Eksploatacja nowego okrętu hydrograficznego posłuży również Marinha do Brasil do przygotowania planu użycia operacyjnego serii nowych konwencjonalnych okrętów podwodnych typu Riachuelo (Scorpène, Opóźnienie dostawy brazylijskiego Scorpene, 2015-02-18), których głównym zadaniem będzie ochrona wód brazylijskiej wyłącznej strefy ekonomicznej.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.