Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Rekord prędkości Challengera 350

Lotnictwo cywilne, 13 listopada 2015

Należący do VistaJet odrzutowiec klasy biznes Challenger 350 pobił rekord prędkości.

Challenger 350 w barwach VistaJet / Zdjęcie: Bombardier

Jeden z odrzutowców klasy biznes Bombardier Challenger 350, należący do przedsiębiorstwa VistaJet, pobił światowy rekord prędkości w swojej klasie (Kanadyjski certyfikat Challengera 350, 2014-06-13). Samolot pokonał dystans 4463 km z Napa Valley w Kalifornii na Kajmany w 5 h 5 min.

Challnger 350 wystartował z portu lotniczego Napa 28 października o 8:22 czasu lokalnego. Na pokładzie znajdowało się 3 członków załogi i 2 pasażerów. W ciągu niespełna 20 minut po starcie samolot wzniósł się na wysokość 12 497 m, gdzie utrzymywał prędkość przelotową (względem ziemi) ok. 1010 km/h.

Lądowanie w porcie lotniczym Owen Roberts na Wielkim Kajmanie nastąpiło tego samego dnia, o 13:17 czasu miejscowego. Jak podaje producent, w zbiornikach samolotu pozostała więcej niż wystarczająca rezerwa paliwa.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.