Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Kanadyjski certyfikat Challengera 350

Lotnictwo cywilne, 13 czerwca 2014

Ministerstwo Transportu Kanady przyznało certyfikat Challengerowi 350 – najnowszemu odrzutowcowi klasy biznes, opracowanemu przez Bombardiera.

Challenger 350 ma stopniowo zastępować na rynku model 300, konkurując z Dassault Falconem 2000S, Gulfstreamem G280 i Cessną Citation Longitude / Zdjęcie: Bombardier

Istnienie nowego kanadyjskiego biznesjeta, oznaczonego jako Challenger 350, ujawniono podczas ubiegłorocznych targów EBACE (EBACE 2013: Bombardier ujawnia Challengera 350, 2013-05-20). Oblot samolotu odbył się 2 marca 2013.

O przyznaniu certyfikatu Ministerstwa Transportu Kanady Bombardier poinformował wczoraj. Producent spodziewa się, że wkrótce uzyska analogiczny dokument wydany przez amerykańskie władze lotnicze (FAA).

Zgodnie z zasadą obowiązującą w lotnictwie biznesowym Kanadyjczycy nie ujawniają, ile dokładnie zamówiono samolotów tego typu. Wiadomo tylko, że na ich nabycie zdecydowały się m. in. amerykańskie NetJets (75) i Flexjet (20), VistaJet ze Szwajcarii (20) i Minsheng Financial Leasing z ChRL (10).

Cena jednostkowa Challengera 350 szacowana jest na 25,8-26,5 mln USD (78,4-80,5 mln zł). Dostawy pierwszych seryjnych samolotów mają rozpocząć się natychmiast po uzyskaniu certyfikatu FAA.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra