W Argentynie odbyła się uroczystość wycofania ze służby samolotów myśliwskich Mirage.
29 listopada w bazie Tandil personel VI Brigada Aérea Fuerza Aérea Argentina (6. Brygady Lotnictwa wojsk lotniczych Argentyny) zorganizował pokazy, mające na celu upamiętnienie służby myśliwców Mirage. W ich trakcie zaprezentowano wszystkie wersje samolotów tego typu: Mirage IIIEA, Mirage IIIDA, Mirage 5A Mara, IAI M5 Finger i IAI M5 Dagger (Ostatnie manewry argentyńskich Mirage , 2015-09-15).
Wszystkie samoloty miały okolicznościowe malowania. Finger nosił kamuflaż stosowany na Daggerach podczas wojny o Malwiny-Falklandy w 1982, Mara – oryginalne barwy, w jakich przyleciał z Peru, Mirage IIIDA – flagę narodową, a dwa pozostałe – specjalne naklejki.
Cztery z nich, poza Mirage IIIDA wzięły udział w pokazach, wykonując słynne bardzo niskie przeloty. Ten ostatni wykonał lot pożegnalny w eskorcie pary IA-63 Pampa 2. Piloci VI Brigada Aérea podtrzymują obecnie nawyki na samolotach tego typu, oczekując na nowe myśliwce.
W trakcie pokazów zaprezentowały się także Pampa, IA-58 Pucará, C-130 Hercules w misji ratownictwa bojowego C-SAR, Bell 212, Hughes 500D, Mi-171E (Argentyna odbiera Mi-171, 2011-11-29), Learjet, Bell 412 (Bell 412EP dla Argentyny, 2015-11-19), Fokker F-27, Saab 340 i UH-3H Sea King. Na wystawie statycznej można było zobaczyć śmigłowce Huey 2, nowo pozyskane przez Gendarmería Nacional.
Po południu, już po zakończeniu pokazów, odbyło się pożegnanie argentyńskich Mirage przez pilotów i mechaników. Jednym z uczestników ceremonii był obecny dowódca Fuerza Aérea Argentina gen. bryg. Mario Callejo, który podczas wojny o Malwiny-Falklandy zasiadał za sterami Daggera.
Na podstawie informacji Santiago Rivasa