Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pożegnanie argentyńskich Mirage

Lotnictwo wojskowe, 08 grudnia 2015

W Argentynie odbyła się uroczystość wycofania ze służby samolotów myśliwskich Mirage.

4 z 5 typów Mirage używanych przez Fuerza Aérea Argentyna. Od góry widoczne są: Mirage 5A Mara, IAI M5 Dagger, IAI M5 Finger i Mirage IIIDA

29 listopada w bazie Tandil personel VI Brigada Aérea Fuerza Aérea Argentina (6. Brygady Lotnictwa wojsk lotniczych Argentyny) zorganizował pokazy, mające na celu upamiętnienie służby myśliwców Mirage. W ich trakcie zaprezentowano wszystkie wersje samolotów tego typu: Mirage IIIEA, Mirage IIIDA, Mirage 5A Mara, IAI M5 Finger i IAI M5 Dagger (Ostatnie manewry argentyńskich Mirage , 2015-09-15).

IAI M5 Finger w kamuflażu stosowanym podczas wojny o Malwiny-Falklandy

Wszystkie samoloty miały okolicznościowe malowania. Finger nosił kamuflaż stosowany na Daggerach podczas wojny o Malwiny-Falklandy w 1982, Mara – oryginalne barwy, w jakich przyleciał z Peru, Mirage IIIDA – flagę narodową, a dwa pozostałe – specjalne naklejki.

Dagger noszący numer C-426 to jeden z dwu ostatnich dwumiejscowych Mirage używanych przez FAA

Cztery z nich, poza Mirage IIIDA wzięły udział w pokazach, wykonując słynne bardzo niskie przeloty. Ten ostatni wykonał lot pożegnalny w eskorcie pary IA-63 Pampa 2. Piloci VI Brigada Aérea podtrzymują obecnie nawyki na samolotach tego typu, oczekując na nowe myśliwce.

Mirage 5A w barwach, jakie nosiły samoloty przekazane Argentyńczykom przez Peru w 1982

W trakcie pokazów zaprezentowały się także Pampa, IA-58 Pucará, C-130 Hercules w misji ratownictwa bojowego C-SAR, Bell 212, Hughes 500D, Mi-171E (Argentyna odbiera Mi-171, 2011-11-29), Learjet, Bell 412 (Bell 412EP dla Argentyny, 2015-11-19), Fokker F-27, Saab 340 i UH-3H Sea King. Na wystawie statycznej można było zobaczyć śmigłowce Huey 2, nowo pozyskane przez Gendarmería Nacional.

Na kadłubie Mirage IIIDA namalowano flagę narodową. Samolot noszący numer taktyczny I-002 został dostarczony przez Francuzów 5 lutego 1972 i od tego czasu nieprzerwanie pełnił służbę w FAA

Po południu, już po zakończeniu pokazów, odbyło się pożegnanie argentyńskich Mirage przez pilotów i mechaników. Jednym z uczestników ceremonii był obecny dowódca Fuerza Aérea Argentina gen. bryg. Mario Callejo, który podczas wojny o Malwiny-Falklandy zasiadał za sterami Daggera.

IA-58 Pucará w malowaniu upamiętniającym 40 lat eksploatacji tego typu w FAA. Z tyłu widoczny jest Mi-171E, przystosowany do operacji w klimacie arktycznym

W pokazach w locie wziął też udział śmigłowiec UH-3H Sea King marynarki wojennej / Zdjęcia: Santiago Rivas

Na podstawie informacji Santiago Rivasa


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.