Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Argentyna negocjuje zakup Kfirów

Lotnictwo wojskowe, 28 lipca 2015

Po zakończeniu wstępnej oceny, Argentyna negocjuje z Izraelem zakup samolotów Kfir Block 60.

Obecnie Kfiry użytkowane są przez wojska lotnicze Ekwadoru, Kolumbii (na zdjęciu) i Sri Lanki. Łącznie mają one na stanie 36 samolotów tego typu / Zdjęcie: US Air Force

Pierwsze doniesienia na temat możliwości zakupu przez Fuerza Aérea Argentina (FAA, wojska lotnicze Argentyny) ex-izraelskich samolotów myśliwskich Israel Aerospace Industries Kfir Block 60 pojawiły się wiosną ubiegłego roku (Coraz bliżej argentyńskich Kfirów, 2014-03-24). Jednak później rząd w Buenos Aires przejawiał zainteresowanie także innymi konstrukcjami (Argentyna oceni FC-1, 2015-03-19).

Kfir Block 60 to najnowsza wersja samolotu, używanego przez Hejl HaAwir (wojska lotnicze Izraela) w latach 1975-1994. Napęd stanowi silnik General Electric J79. Niektóre z Kfirów oferowane są na eksport z silnikami po przeglądzie naprawczym (z zerowym nalotem), a inne dopiero oczekują na przeprowadzenie tej czynności po wylataniu 1600 godzin.

Kfir Block 60 jest wyposażony w stację radiolokacyjną Elta Systems EL/M-2032 z anteną fazowaną, zdolną do jednoczesnego wykrywania i śledzenia 64 celów, z możliwością automatycznego śledzenia najgroźniejszych z nich i zwalczania kilku przeciwników w tym samym czasie. Pilot ma także do dyspozycji sterownice HOTAS.

Otwarta architektura wyposażenia awionicznego pozwala na zintegrowanie różnych systemów przesyłania danych. Awionika glass-cockpit umożliwia skuteczne zobrazowanie sytuacji taktycznej na podstawie danych z różnych źródeł – w tym pokładowych i zewnętrznych – przy współdziałaniu np. z wyświetlaczem nahełmowym.

Producent zapewnia, że cena Kfira Block 60 stanowi zaledwie 1/3 kosztów zakupu nowego samolotu wielozadaniowego 4. generacji (F-16 Block 52, Eurofighter, Rafale, MiG-29). Natomiast koszty obsługi i godziny lotu stanowią zaledwie 25-30% analogicznych kwot, jakie wydaje się w przypadku tych konstrukcji.

Przedstawiciele FAA złożyli wizytę w Izraelu w 2014. W jej trakcie poinformowano ich o możliwościach Kfirów Block 60.  Następnie Argentyńczycy przesłali IAI listę modyfikacji, jakie należałoby wprowadzić w konstrukcji i wyposażeniu samolotów, aby ich zdolności bojowe odpowiadały wymaganiom FAA.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.