Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

GAO odrzuca skargę GDLS

Wojska lądowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 16 marca 2016

Odrzucono skargę General Dynamics Land Systems na wyniki pierwszego etapu programu ACV Increment 1.1.

SAIC wspólnie z singapurskim ST Kinetics oferuje USMC kupno kołowych transporterów opancerzonych Terrex 2 8x8 / Zdjęcie: SAIC

W listopadzie 2015 dowództwo Korpusu Piechoty Morskiej USA (USMC) zaprosiło BAE Systems i SAIC (Science Applications International Corp.) do udziału w kolejnym etapie programu ACV (Amphibious Combat Vehicle) Increment 1.1 (Kolejny etap programu ACV , 2015-11-27). Obaj producenci dostarczą po 16 prototypów pojazdów opancerzonych, które w 2017 zostaną użyte do intensywnych testów terenowych. Dostawy wozów rozpoczną się w 2. połowie br. BAE Systems otrzymało na ten cel 103,8 mln USD (401,4 mln zł), a SAIC – 121,5 mln USD (ok. 469,8 mln zł). Decyzję postanowił oprotestować jeden z przegranych oferentów, General Dynamics Land Systems (GDLS, GDLS oprotestowało wyniki ACV, 2015-12-14).

Według przedstawicieli General Dynamics wyboru preferowanych ofert dokonano na podstawie kryteriów, których nie zawarto w opublikowanym wcześniej zapytaniu ofertowym (RfP). Wymogi techniczne stawiane producentom przed rozpoczęciem konkursu miały różnić się od tych, które mogły okazać się decydujące przy wyborze oferentów, mających stanąć w szranki w ostatnim etapie przetargu. Wczoraj Government Accountability Office (GAO, parlamentarne biuro kontroli rządu) postanowiło odrzucić skargę. GDLS może teraz dochodzić swoich praw przed sądem federalnym, rozpatrującym sprawy wniesione przeciw rządowi USA.

Decyzja GAO daje USMC zielone światło do kontynuacji programu ACV Increment 1.1. W 2018 dowództwo Korpusu powinno dokonać wyboru dostawcy 204 kołowych transporterów opancerzonych (MPC), które będą używane do wsparcia operacji desantowych Marines. Pod koniec 2020 wozy mają uzyskać wstępną zdolność operacyjną. USMC zakłada, że ich dostawy zakończą się w 2023. Wartość przedsięwzięcia obliczana jest na 1,2 mld USD (4,6 mld zł). Pojazdy trafią m.in. do 1st Marine Expeditionary Force z Camp Pendleton w Kalifornii, 2nd Marine Expeditionary Force z Camp Lejeune w Karolinie Północnej i 3rd Marine Expeditionary Force na Okinawie.

W pierwszych latach kołowe transportery opancerzone będą eksploatowane wespół z amfibiami AAV-SU (Amphibious Assault Vehicle-Survivability Upgrade), a więc zmodernizowanymi odmianami AAV-P7/A1, dostarczonymi przez SAIC (Dostawa pierwszego AAV-SU, 2016-03-15). W przyszłości na polu walki pojawi się również co najmniej 470 gąsienicowych pływających transporterów (ACV), pozyskanych w ramach programu ACV Increment 1.2.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.