Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Napęd dla włoskiego śmigłowcowca

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 18 marca 2016

Rolls-Royce dostarczy turbiny gazowe dla nowego śmigłowcowca desantowego włoskiej marynarki wojennej.

Układ pędny nowego włoskiego śmigłowcowca desantowego będzie składać się m.in. z 2 turbin gazowych Rolls-Rorce MT30 / Zdjęcie: Michał Jarocki

Od roku trwają przygotowania do budowy nowego śmigłowcowca desantowego Marina Militare (marynarki wojennej Włoch). Okręt dostarczy konsorcjum, w skład którego wejdzie rodzima grupa stoczniowa Fincantieri i koncern Finmeccanica. Jednym z poddostawców będzie koncern Rolls-Royce, który zaopatrzy włoską jednostkę w 2 turbiny gazowe MT30.

Proces dostawy i montażu turbin gazowych MT30 nadzorować będzie włoska filia Rolls-Royce. Integracja elementów układu pędnego śmigłowcowca zostanie dokonana w należącej do Fincantieri stoczni Castellammare di Stabia nieopodal Neapolu.

Pod koniec br. rozpocznie się cięcie blach pod nowy okręt. Jego wodowanie zapowiedziano na 2019. Jednostka powinna wejść do służby na początku lat 2020. Śmigłowcowiec będzie wypierał 22 tys. t. Desantowiec otrzyma napęd kombinowany (CODOG), w którym 2 turbiny gazowe Rolls-Royce'a będą uzupełniane silnikami wysokoprężnymi. Rozwijana prędkość ma wynosić 25 w.

Śmigłowcowiec desantowy zostanie zbudowany w ramach nowego programu zakupowego Marina Militare (OCCAR podaje szczegóły włoskich zbrojeń, 2015-05-14; Nowe programy zakupowe OCCAR, 2015-05-05). Zakłada on również pozyskanie co najmniej 7 fregat rakietowych i pojedynczego okrętu zaopatrzeniowego (Cięcie blach pod włoski zaopatrzeniowiec, 2016-02-10).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.