Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wznowienie lotu Solar Impulse 2

Lotnictwo cywilne, 21 marca 2016

Lot dookoła świata eksperymentalnego samolotu Solar Impulse 2, zasilanego energią słoneczną, zostanie wznowiony już w kwietniu.

Mapa pokazująca wszystkie możliwe trasy przelotu samolotu Solar Impulse 2 w ramach dokończenia podróży dookoła świata / Rysunek: Solar Impulse

Ze względu na poważne uszkodzenia samolotu Solar Impulse 2, jego lot dookoła świata został przerwany w lipcu 2015 na Hawajach (Rekord Solar Impulse 2, 2015-07-04). Po przerwie pomyślnie zainstalowano nowe baterie słoneczne, a pierwsze loty, przeprowadzone przez pilota doświadczalnego zakończyły się powodzeniem. Seria lotów próbnych będzie kontynuowana w celu potwierdzenia, że zarówno samolot, jak i piloci są gotowi do wznowienia misji.

Pierwsza możliwa próba ponownego startu Solar Impulse 2 z Honolulu w kierunku Stanów Zjednoczonych została zaplanowana na 15 kwietnia. Punkt kierowania w Monako został ponownie postawiony w tryb pełnej gotowości. Jest on kluczowym ogniwem, zapewniającym powodzenie lotu dookoła świata. To właśnie tam podejmowane są decyzje o starcie i ustalane trasy każdego etapu.

Na podstawie doświadczeń zdobytych podczas lotów do Hawajów, zespół Solar Impulse 2 zdecydował nie planować z wyprzedzeniem całej trasy, aby móc wprowadzić zmiany, w zależności od przewidywanych warunków atmosferycznych.  Ostateczny termin i trasa lotu mogą zostać potwierdzone maksymalnie z 24-godzinnym wyprzedzeniem.

Współrzędne lądowania samolotu będą podawane z niewielkim wyprzedzeniem. Niemniej jednak, wszystkie możliwe miejsca docelowe będą pozostawały w kontakcie z ekipą, a dla każdego z nich zostanie opracowany indywidualny schemat lądowania. Wyjątkiem jest Nowy Jork, będący potwierdzonym miejscem lądowania, a także Abu Zabi, gdzie zakończy się przelot Solar Impulse 2.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.