Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Rekord Solar Impulse 2

Lotnictwo cywilne, 04 lipca 2015

 Zasilany energią słoneczną samolot Solar Impulse 2 wylądował na Hawajach po 5-dniowym locie nad Pacyfikiem. Jego pilot – Andre Borschberg pobił tym samym rekord długotrwałości lotu.  Solar Impulse 2 nad Honolulu Airport na Hawajach

Solar Impulse 2 – samolot zasilany energią słoneczną, wystartował do lotu nad Pacyfikiem z japońskiej Nagoi 29 czerwca. Pierwotnie lot miał odbyć się bezpośrednio z chińskiego Nankinu. Pilot samolotu – Andre Borschberg został jednak zmuszony do lądowania w Japonii z powodu niesprzyjających warunków atmosferycznych.

Wczoraj, lot rozpoczęty w poniedziałek, zakończył się sukcesem. Solar Impulse 2 wylądował na największej wyspie Hawajów – Oahu. Przyziemił na pasie Kalaeloa Airport o 5:55 czasu lokalnego (15:55 GMT).

Rekordowy lot trwał 117 godzin i 51 minut. Pokonana odległość wyniosła ok. 7200 km. W ten sposób Andre Borschberg pobił rekordy świata w długotrwałości i czasie lotu nie tylko samolotów zasilanych energią słoneczną. Poprzedni rekord długotrwałości lotu – z 2006 – należał do Steve Fossetta i wynosił 76 godzin (Solar Impulse 2 bije rekordy, 2015-07-02; Turbulencje przyczyną śmierci Fosseta?, 2009-03-06).

Zakończony wczoraj lot był etapem większego przedsięwzięcia – lotu Solar Impulse 2 dookoła świata. Od 9 marca realizuje go dwóch pilotów. Zmiennikiem Borschberga jest inny znany pilot – Bertrand Piccard. Następnym etapem ma być jego lot do Phoenix w Arizonie. Stanowisko kierowania misją znajduje się w Europie – w Monako.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.