Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Solar Impulse 2 bije rekordy

Lotnictwo cywilne, 02 lipca 2015

Eksperymentalny samolot Solar Impulse 2 pobił rekord długotrwałości i odległości.

Widok na Ocean Spokojny z kabiny samolotu Solar Impulse 2 / Zdjęcie: Solar Impulse

Trwający właśnie przelot samolotu Solar Impulse 2 nad Pacyfikiem zaowocował pobiciem dwóch rekordów świata w kategorii statków powietrznych napędzanych energią słoneczną. Zasiadający w jego kabinie André Borschberg pokonał do wczoraj 5663 km w czasie 80 godzin.

Jest to zarazem najdłuższy w historii lot bez lądowania wykonywany samotnie. Poprzedni rekord należał do nieżyjącego już Steve’a Fossetta, który w marcu 2006 spędził 76 h 45 min w kabinie samolotu Virgin Atlantic Global Flyer, podczas przelotu dookoła świata (Prądy zstępujące przyczyną śmierci Fosseta, 2009-07-17).

Pierwszego dnia skupiłem się na kwestiach technicznych – powiedział André Borschberg. Natomiast dzień drugi poświęciłem całkowicie wykonywanemu zadaniu, zaprzyjaźniając się z samolotem, dzięki czemu mogłem wypoczywać i drzemać przez 20 minut, lecąc z włączonym autopilotem – dodał Szwajcar.

Przelot z Nagoi na Hawaje ma trwać ok. 120 godzin (Solar Impulse 2 znów nad Pacyfikiem , 2015-06-29). Na kolejnym odcinku trasy, wiodącym częściowo nad Pacyfikiem, do Phoenix w Arizonie, pilotem będzie Bertrand Piccard.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.