Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Prezentacja Travellera

Lotnictwo cywilne, 06 kwietnia 2016

Tecnam zaprezentował swój najnowszy, a zarazem największy samolot – P2012 Traveller.

Traveller, skonstruowany według przepisów FAR 23 i EASA CS-23, ma w zamyśle konstruktorów zastąpić starsze samoloty o podobnej pojemności / Zdjęcie: Tecnam

W zakładach Tecnama w Kapui miała miejsce prezentacja pierwszego samolotu P2012 Traveller. To największy statek powietrzny skonstruowany dotychczas przez włoskie przedsiębiorstwo (Włosi kupili P2006T, 2015-12-23, Odrzutowiec Tecnama, 2015-05-15). W procesie projektowym, zgodnym z wymaganiami przepisów FAR 23 i EASA CS-23, brali udział także przedstawiciele amerykańskiego towarzystwa Cape Air, które podpisało list intencyjny w sprawie zakupu aż 100 Travellerów.

Maksymalna masa do startu P2012 to 3452 kg. W kabinie mieści się 1-2 pilotów i 9-10 pasażerów. Udźwig przy maksymalnej masie paliwa to 690 kg.  Napęd samolotu stanowią dwa silniki tłokowe Lycoming TEO-540-A1A o mocy 350 KM (257 kW) każdy. W skrzydle, zabudowanym nad kadłubem, mieszczą się 2 zbiorniki paliwa o łącznej pojemności 620 dm3. Zaletą P2012 jest możliwość stosowania zarówno klasycznej benzyny lotniczej (AVGAS), jak i benzyny do silników samochodowych.

Traveller ma rozwijać maksymalną prędkość przelotową 390 km/h na wysokości 2440 m. Prędkość ekonomiczna podczas przelotu dalekodystansowego to 315 km/h. Zasięg obliczeniowy to ok. 1150 km. Samolot wyposażony jest w sprężyste golenie podwozia głównego, dzięki czemu może operować z lotnisk o nawierzchni nieutwardzonej. Rozwiązanie takie zmniejszy także pracochłonność obsługi technicznej. Długość startu P2012 to 430 m, a lądowania – 267 m.

Oblot prototypowego Travellera zaplanowano w czerwcu br. Producent zakłada, że uzyska Certyfikaty Typu EASA i FAA w grudniu 2018. W próbach wezmą udział 2 samoloty przedseryjne, które wylatają ok. 300 h.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.