Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Niemieckie Transalle do 2021

Lotnictwo wojskowe, 15 grudnia 2015

Samoloty transportowe C-160 Transall będą pełniły służbę w Luftwaffe do 2021, z powodu opóźnień w dostawach A400M.

Zdjęcie: Bartosz Głowacki

Lotnicy Lufttransportgeschwader (LTG, skrzydła lotnictwa transportowego) 63 ze składu Luftwaffe (niemieckich wojsk lotniczych) będą eksploatować przestarzałe C-160 Transall (na zdjęciu) do końca 2021, czyli o 3 lata dłużej niż zakładano. Powodem decyzji Berlina o przedłużeniu ich służby są opóźnienia w dostawach nowych samolotów transportowych Airbus A400M.

Początkowe plany zakładały kompletne wyekwipowanie Luftwaffe w nowe transportowce do 2018. Jednak problemy z wadliwym działaniem zespołu napędowego, które najprawdopodobniej były przyczyną majowej katastrofy, spowodowały znaczne spowolnienie dostaw A400M (Wstępne ustalenia przyczyn katastrofy A400M, 2015-06-03).

W efekcie nasi zachodni sąsiedzi muszą wciąż wysyłać na misje C-160. W dodatku tylko połowa z 20 samolotów tego typu, jakie znajdują się na stanie LTG 63 jest wyposażona w urządzenia samoobrony, chroniące przed pociskami ziemia-powietrze.

Ponieważ Luftwaffe ma dysponować nie więcej niż 40 A400M (Niemcy dołączają do MMF, 2015-12-03), pod koniec 2017 rozwiązana zostanie inna jednostka eksploatująca Transalle – LTG 61. Tak więc LTG 63 pozostanie jedynym skrzydłem wyposażonym w C-160 zdolnym do wspomagania misji ekspedycyjnych i niesienia pomocy humanitarnej. Natomiast LTG 62 jest stopniowo wyposażane w A400M i będzie przekazywać swoje Transalle LTG 63 (A400M dla Luftwaffe oblatany, 2014-10-15).

Od stycznia 2019 liczebność personelu LTG 63 zostanie zredukowana z obecnych 1000 oficerów i żołnierzy i 200 pracowników cywilnych do ok. 680 osób. Wykonywanie operacji lotniczych zostanie zakończone w grudniu 2021.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.